رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در دیدار با مولوی عبدالحمید:

اقوام و مذاهب مختلف کشور در صلح و آرامش زندگی می کنند

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۰۹:۲۵:۳۲
کد خبر: ۶۷۲۳۶۲
اقوام و مذاهب مختلف کشور در صلح و آرامش زندگی می کنند
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در دیدار با امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: از گذشته‌ها، اقوام و مذاهب مختلف در صلح و آرامش با هم زندگی می‌کرده‌اند و ما نیز باید بر گسترش ارتباطات مردمی تاکید می کنیم.

به زارش خبرگزاری برنا ، اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران پس از ورود به زاهدان به دیدار مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان رفت.

وی در این دیدار اظهار کرد: مردم پس از 40 سال از انقلاب منتظر هستند که در حوزه فرهنگ اتفاقات مهمی بیافتد بنابراین امیدواریم جامعه به سمتی برود که بتوانیم همدیگر را تکمیل کنیم.

بروجردی ابراز امیدواری کرد همانطور که از گذشته ایام ارتباطات گسترده میان مردم وجود داشته است، امروز نیز این ارتباطات احیا شود.

مشاور رییس جمهوری با اشاره به وجود قومیت‌ها، مذاهب و اقوام مختلف در کشور تصریح کرد: از گذشته‌ها اقوام و مذاهب مختلف در صلح و آرامش باهم زندگی می‌کرده‌اند و ما نیز باید بر گسترش ارتباطات مردمی تاکید کنیم، اگر گفتگو شکل بگیرد اختلافات از میان می‌رود.

در ادامه این دیدار مولوی عبد الحمید با اظهار خوشحالی به خاطر حضور رییس و معاونان سازمان اسناد و کتابخانه ملی در استان سیستان و بلوچستان گفت: در شرایطی متفاوت از گذشته هستیم، شرایط در دنیا یکسان نیست، امروز نیاز است که در سیاست های گذشته تحول ایجاد شود.

وی با بیان اینکه زندگی بر مردم فشار آورده است، ادامه داد: دشمنان ما فعال هستند و از گذشته فعال‌تر شده اند از این رو نباید اجازه دهیم که دشمن بیش از این فعال‌تر شود، خیلی از روش های گذشته نیاز به تجدید نظر دارد.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب مختلف در استان گفت: امروز اختلافات شیعه و سنی خیلی کم است و در کنار هم زندگی می‌کنند. اختلافات ایدیولوژیک نیست بلکه سیاسی است.

به گفته وی، وقتی شیعه و سنی کنار هم بنشینند اختلافی وجود ندارد چرا که اختلاف در اندیشه نیست.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به ضرورت مشارکت زنان در عرصه‌های عمومی کشور گفت: شما باید وضعیت زنان را در دنیا ببینید و فقط ایران را نبینید. ما دو نفر فرماندار خانم در این استان داریم. اولین شهردار زن نیز از این استان بود.

وی افزود: در حوزه علمیه اهل سنت زاهدان خانم‌ها حضور چشمگیری دارند و در زمینه‌های مختلف چیزی از آقایان کم ندارند.

مولوی عبدالحمید در بخش دیگری از سخنانش گفت: وحدت امت اسلامی عقیده ما است نه سیاست ما. ما به جمهوری اسلامی معتقدیم ولی معتقدیم که باید اصلاحات انجام شود زیرا برای بقای نظام ضروری است تا رضایت مردم گرفته شود. معتقدیم که حکومت ما حکومتی نیست که با زور بر مردم حکومت کند.

در ادامه این دیدار مدیر مرکز زاهدان سازمان اسناد و کتابخانه ملی گزارشی از فعالیت‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی استاد سیستان و بلوچستان ارائه داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز