امروز رخ داد ؛

تاکید استاندار بر تسریع در ترمیم حفاری های شهر زاهدان توسط شرکت گاز

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۰۷:۵۵:۴۸
کد خبر: ۶۸۲۹۰۵
تاکید استاندار بر تسریع در ترمیم حفاری های شهر زاهدان توسط شرکت گاز
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طولانی شدن زمان حفاری تا ترمیم خط انتقال و انشعاب گاز به منازل باعث نارضایتی مردم شهر زاهدان شده است که شرکت گاز باید برای ترمیم این حفاری ها در سریعترین زمان ممکن تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سیددانیال محبی در جلسه بررسی طرح انتقال گاز به شهرهای استان و انشعاب گاز شهری زاهدان که با حضور مشاور وزیر نفت و مدیر اجرای طرح های گازرسانی کشور در استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: در شورای اقتصاد کشور ۳۰۰ هزار انشعاب گاز در استان مصوب شده است که این طرح به تدریج در حال اجرا است.

وی با تاکید بر تسریع در اجرای طرح انتقال گاز و انشعاب های شهری؛ تصریح کرد: هزینه های حمل انواع مواد سوختی به شهرهای استان، مراکز تولیدی، صنعتی و کشاورزی پنج برابر قیمت گاز میباشد که شتاب دهی در اجرای طرح انتقال گاز به استان، صرفه جویی و کاهش چشمگیر هزینه‌های تامین سوخت مورد نیاز استان را در پی دارد.

وی همچنین نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما را برای اطلاع رسانی عمومی در خصوص ابعاد و ضرورت اجرای این طرح را مهم برشمرد.

استاندار تصریح کرد: از آنجایی که در تلاش هستیم این طرح حداکثر در مدت ۳ سال در شهر زاهدان اجرا شود و مردم در زودترین زمان ممکن از نعمت گاز بهره مند شوند؛ باید در همه محله ها و معابر شهر زاهدان عملیات حفاری و لوله گذاری و نصب علمک اجرا شود که این موضوع موجب ایجاد ناهمواری و ترافیک در معابر و سطح شهر زاهدان خواهد شد و زحماتی را برای مردم در پی خواهد داشت.

محبی با بیان اینکه زاهدان تنها مرکز استان در کشور بود که مردم آن از نعمت گاز محروم بودند، اظهار داشت: اجرای این طرح عظیم در سطح شهر زاهدان مشکلاتی را در تردد مردم و خودروها ایجاد می کند که همراهی مردم در این طرح؛ نگرانی های مجری این پروژه را رفع می کند.

وی همچنین با اشاره به طولانی شدن زمان ترمیم حفاری ها در زاهدان بر افزایش تعداد پیمانکاران و تسریع در ترمیم حفاری ها توسط شرکت گاز تاکید کرد.

مشاور وزیر نفت هم در این جلسه حجم اجرای این پروژه را حدود ۱۴۰۰ کیلومتر عنوان کرد.

دکتر آستانه با اقتصادی برشمردن گازرسانی به استان گفت: تامین سوخت مورد نیاز استان هزینه های سنگینی را به دولت تحمیل می‌کند که فقط در بخش حمل فرآورده های سوختی ۴۵ هزار میلیارد تومان هزینه صرف می شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای اجرای گازرسانی در شهر زاهدان وجود ندارد، ادامه داد: با دستور وزیر نفت در تلاش هستیم که این طرح در شهر زاهدان در کمتر از سه سال به پایان برسد.

شهردار زاهدان نیز در این جلسه گفت: تاکنون ۳۵۰ کیلومتر از این طرح در سطح شهر زاهدان اجرا شده است که فقط ۳۰درصد حفاری های ناشی از اجرای این طرح مرمت شده است.

پربار افزود: ناهمواریهای ایجاد شده در معابر سطح شهر زاهدان نارضایتی‌هایی را برای مردم به دنبال داشته است که شتابدهی در ترمیم این حفاری ها از خواسته‌های مردم است. گفتنی است در ادامه این جلسه مسائل و مشکلات انتقال گاز به سایر شهرهای استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز