وجود بیش از ۴ هزار حلقه چاه غیرمجاز در سیستان وبلوچستان

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۰۹:۲۴:۵۳
کد خبر: ۶۸۲۹۶۲
وجود بیش از ۴ هزار حلقه چاه غیرمجاز در سیستان وبلوچستان
‌معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سیستان وبلوچستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سارانی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در جلسه شورای صیانت از آب استان گفت: چاه‌های غیرمجاز بحرانی جدی در بی آبی سیستان و بلوچستان بوده که مشکلات زیادی را در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی ایجاد کرده است.

سارانی افزود: چهار هزار و ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سیستان وبلوچستان وجود دارد.

وی با بیان این مطلب گفت: مصرف آب مربوط به برداشت‌های غیرمجازاراضی منابع طبیعی بسیار بالاست.

سارانی افزود: ۷۵ حلقه چاه غیرمجاز در استان هم در سه ماهه اخیر مسدود شده است.

وی همچنین نقش رسانه استانی و رسانه‌های نوشتاری استان را در فرهنگ سازی و استفاده بهینه از آب را مهم برشمرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان در ادامه گفت: آب آشامیدنی در سراسر کشور با مشکل رو به رو شده و تنها راه پایداری آن مدیریت و سیستم یکپارچه برای بهینه مصرف کردن است.

سارانی تاکید کرد: باید تنوع منابع آب و نحوه مصرف آن‌ها را شناسایی کنیم وهمچنین تهدید منابع آبی را بشناسیم، مثل شبکه‌های فرسوده که آب گران تولید می‌شود و ارزان از دست می‌رود.

وی با تاکید بر پیگیری جدی تخلفات بخش آب، اظهار کرد: به دلیل برداشت‌های غیرمجاز، بیشتر مناطق در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند و با جدیت برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در دستور کار قرار دارد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان تصریح کرد: حفاظت از آب یک وظیفه ملی است، چراکه وضعیت آب بحرانی است، خشکسالی‌ها ادامه دارد و بارندگی‌ها وضعیت نرمالی را نخواهد داشت، مردم نیز باید متوجه باشند، از حفر چاه‌های غیرمجاز خودداری کنند.

سارانی اظهار کرد: بیش از هزار و ۳۰۰ روستا در استان آبرسانی سیار می‌شود، چون بارندگی نداشتیم، چاه‌ها نیز کنار رودخانه‌ها بوده و سطح سفره‌های آب زیرزمینی به شدت پایین رفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز