آماده سازی سیستان و بلوچستان برای استقبال از سال نو و مسافرین نوروزی/ نصب ۳۰ المان در کلانشهر جنوب شرق

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۰۹:۵۰:۱۶
کد خبر: ۶۸۹۴۸۸
آماده سازی سیستان و بلوچستان برای استقبال از سال نو و مسافرین نوروزی/ نصب ۳۰ المان در کلانشهر جنوب شرق
معاون خدمات امور شهری شهرداری زاهدان از آماده سازی برای استقبال از سال جدید و مسافرین نوروزی خبر دادو گفت: 30 المان شهری مربوط به نوروز در حال آماده سازی و نصب است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمد امیر براهویی با بیان اینکه در بحث ستاد استقبال از نوروز تقریبا 30 المان شهری مربوط به نوروز در حال آماده سازی و نصب است، اظهار کرد: این المان ها در میادین و پارک ها نصب می شوند که برای ساخت این المان ها از هنرمندان بومی و سطح کشور کمک گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ورودی شهر زاهدان به متراژ سه کیلومتر بحث درختکاری آن به صورت کامل انجام شده، ادامه داد: گل کاری تا میدان امام در حال انجام است و از میدان امام تا میدان طباطبایی و سیلو هم درختکاری، نهال کاری و گل کاری انجام شده است.
براهویی از رنگ آمیزی جداول سطح شهر در خیابان شهید مطهری و آزادی و دیگر خیابان ها خبر داد و تصریح کرد: تعداد 200 هزار اصله گل در سطح شهر زاهدان در میادین و بلوارها کاشته شده و 20 هزار اصله نهال هم در بین مردم توزیع شده تا در جلو منازلشان کشت انجام دهند.
معاون خدمات امور شهری شهرداری زاهدان افزود: بهسازی سرویس های بهداشتی در پارک ها و میادین در حال انجام است که در ترمینال، پارک سرداران شهید، پارک شهر، پارک شادی ها، پارک لاله و گلها و تمام پارک هایی که محل اسکان است چشمه های سروریس بهداشتی مرتب و کامل شده است.
وی از آغاز رفت و روب اکیپی و محله ای خبر داد و گفت: نخاله زدایی ورودی شهر در حال انجام است.
براهویی با بیان اینکه آسفالت دو لاین کندروی شهر در دستور کار قراردارد، اظهار کرد: در خصوص ورود مسافران به استان یک سیاه چادر با ارائه محصولات صنایع دستی استان دایر شده است که برنامه های فرهنگی و موسیقی محلی در آن مکان اجرا خواهد شد.
وی اضافه کرد: نمایشگاهی از صنایع دستی و پخت غذاهای محلی در کنار این سیاه چادرها دایر می شود تا به مسافران هم نقشه شهر داده شود و هم با آداب و رسوم و صنایع دستی مردم استان آشنا شوند.
معاون خدمات امور شهری شهرداری زاهدان از برپایی یک سیاه چادر در پارک شادی ها که محل کمپینگ مسافران است خبر داد و خاطر نشان کرد: در میدان دکتر حسابی هم با یک سازه ساختمان گنبدی محلی ایجاد کردیم که این برنامه ها را برای استقبال از مسافران خواهیم داشت.

 

نظر شما