آغاز مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ۱۱:۵۷:۳۹
کد خبر: ۶۹۳۸۷۰
آغاز مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مرحله دوم عملیات واکسیناسیون فلج اطفال برای ۴۴۶ هزار کودک زیر ۵ سال در استان سیستان وبلوچستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،سید مهدی طباطبایی اظهار داشت: مرحله دوم طرح واکسیناسیون فلج اطفال همانند سال های گذشته، امسال نیز از ۱۸ فروردین ماه در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ۴۴۶ هزار کودک زیر ۵ سال بر علیه ویروس فلج اطفال واکسینه می‌شوند، افزود: مرحله  دوم عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال هر ساله به منظور ایمنی بیشتر و پوشش حداکثری وهم افزایی دزهای واکسن در استان‌های مناطق گرمسیری کشور برای کودکان زیر ۵ سال  اجرایی می شود.   

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر بر واکسیناسیون تمامی کودکان ایرانی و غیر ایرانی در این طرح ادامه داد: ۲ هزار و ۹۰۰ تیم ۲ نفره در مرحله دوم، اجرای این طرح را بر عهده دارند.

وی گفت: با وجود اینکه از سال ۷۹ تاکنون هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی در استان سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است، اما طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال تا ریشه کنی کامل این بیماری اجرا می شود.

طباطبایی خاطر نشان کرد: فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام های تحتانی به ویژه پاها می شود.

 

نظر شما