مولوی عبدالحمید با وزیر علوم دیدار کرد

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۱۵:۵۳:۴۷
کد خبر: ۶۹۸۴۴۶
مولوی عبدالحمید با وزیر علوم دیدار کرد
مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان با دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، وزیر علوم در این دیدار که به مناسبت عید مبعث رسول اکرم (ص) انجام شد، به شرایط کنونی منطقه و تلاش قدرت‌های استعماری برای ایجاد تفرقه مذهبی و گسست قومی در ایران و برخی کشورهای خاورمیانه اشاره و بر "ضرورت توجه بیشتر به مساله حفظ وحدت میان آحاد مسلمانان اعم از شیعه و سنی و نیز تقویت همبستگی ملی در کشور" تاکید کرد.

دکتر منصور غلامی با بیان اینکه "اختلاف نظرها و دیدگاه‌ها و سلایق گوناگون نباید به هیچ وجه میان آحاد ملت و مسئولان فاصله بیاندازد"، تصریح کرد: وجود اقوام مختلف با فرهنگ‌های گوناگون در ایران و زندگی توام با آرامش آنها ذیل سایه توجهات پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص)، سرمایه مهمی برای کشور و نظام به حساب می‌آید که باید از این ظرفیت‌های گرانسنگ برای توسعه و تعالی مادی و معنوی کشور بهره‌برداری کرد.

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات و خدمات مثبت دکتر غلامی در مدت تصدی مسئولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: هدف اصلی ما به عنوان جامعه اهل سنت ایران، تقویت وحدت، همبستگی و انسجام ملی و پرهیز از تفرقه و اختلاف افکنی میان شیعه و سنی و ناامیدی و یاس دشمنان ایران و اسلام است.

وی با اشاره به خدمات فراوان جامعه اهل سنت به نظام و کشور در مقاطع مختلف، استفاده بیشتر از "ظرفیت‌ها و استعدادهای نخبگان دانشگاهی اهل سنت" را در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، اجرایی و... خواستار شد.

 

نظر شما