کلنگ‌زنی ۳ بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۰۷:۰۱:۰۸
کد خبر: ۶۹۸۵۱۷
کلنگ‌زنی ۳ بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در سیستان و بلوچستان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از کلنگ‌زنی ۳ بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در شهرستان‌های زاهدان چابهار و ایرانشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سید محمد هاشمی در نشست خبری با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: عدالت در توزیع خدمات مهمترین هدف وزارت بهداشت است و با توجه به اینکه‌کمبود تخت های بیمارستانی از مشکلات مهم استان ما بوده است  ۳ بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در زاهدان ایرانشهر چابهار کلنگ زنی خواهد شد و تا پایان دولت این بیمارستان ها ساخته می شود.

وی افزود:  امیدواریم با این طرح  عدالت در توزیع خدمات بهداشتی درسطح استان برقرار شود.

وی با اشاره به ایجاد دو کلینیک فوق تخصصی عدالت و سلامت در زاهدان  نیز گفت: ماهانه ۱۷ هزار بیمار به کلینیک عدالت و حدود ۵ هزار نفر به کلینیک سلامت  مراجعه می کنند و از خدمات تخصصی و فوق تخصصی بهره مند می شوند.

این مسؤول بیان کرد: از افتخارات ما این است که به عنوان دانشگاه مادر در حال خدمت هستیم و دانشگاه زابل و دانشگاه ایرانشهر زیر نظر این دانشگاه در حال فعالیت هستند.

وی افزود: با توجه به گسترش و تفکیک هایی که صورت گرفته  از نظر علمی وتشکیلاتی در شرایط خوبی قرار داریم به گونه ای که در زمینه کنترل بیمار های واگیردار بسیار موفق عمل کرده ایم.

وی گفت: با توجه به شرایط استان و موقعیت های خاص این استان به ویژه هم مرز بودن با دو کشور ورود بیماری اکثرا از این طریق است به خوبی بیماری هایی که از آن طرف مرز وارد می شده کنترل و دیده بانی شده است.

وی افزود: تجربه ای که از نظر عملی با ارتقا دانش همکارانمان کسب کرده ایم بسیار کمک کننده بوده و در بسیاری از موارد تیم های علمی اقدامات بسیار موثری را انجام داده اند.

هاشمی با تاکید بر اینکه جامعه ای که به دنبال توسعه است رکن اصلی آن سلامت است  گفت: امروز

بیماری های غیر واگیر مهمترین معضل جامعه شده و این درحالی است که بیماری های واگیر دار در گذشته دغدغه بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به سیاست های دولت و نگاه ویژه وزارت خانه از سال ۹۳ که طرح تحول سلامت آغاز شده تلاش بر این است تا پایان دولت دوازدهم محرومیت سلامت در استان نداشته باشیم.

وی گفت:  سال ۹۷ اخبار بسیار خوبی در زمینه طرح های سفر وزیر و طرح های تحول سلامت به مردم ارائه خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز