استاندارسیستان وبلوچستان ؛

استفاده از شیوه های نوین برای مبارزه با قاچاق در اولویت است

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۰۷:۳۶:۴۲
کد خبر: ۷۰۰۷۲۳
استفاده از شیوه های نوین برای مبارزه با قاچاق در اولویت است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین اولویت برنامه های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این استان استفاده از شیوه های نوین کنترل و مبارزه در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سید دانیال محبی سه شنبه شب در کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان اظهار داشت: با تلاش همه دستگاه‌های عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توفیقات خوبی داشته ایم که با توجه به حجم قاچاق کالا این میزان کافی نیست و باید از روش‌ها و شیوه های نوین کنترلی و مبارزه استفاده کرد.

وی فروش سوخت به مرزنشینان تا شعاع 20 کیلومتر را یک ضرورت در زمینه حمایت و افزایش سطح معیشت 85 هزار و 110 مرزنشین در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

وی افزود: با توجه به خشکسالی های پی در پی و از بین رفتن زمینه اشتغال برای مرزنشینان سیستان و بلوچستان باید افزایش 100 درصدی سهمیه سوخت مربوط به فروش مرزنشینان پیگیری‌ شود.

استاندار سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش قابل توجه میزان کشفیات انواع کالای قاچاق در این استان اشاره کرد و گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز مهمترین راه حمایت از تولیدات داخلی است که ارتباط مستقیمی با ایجاد اشتغال و افزایش سطح معیشت مردم دارد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به میزان واردات انواع دام سبک و سنگین در سال 1396 اظهار داشت: میزان تولید گوشت حاصل از واردات دام 12 هزار و 417 تن بوده که نسبت به سال 95 افزایش 100 درصدی داشته است.

محمد شریف خالقی همچنین تغییر نوع سوخت کوره های آجرپزی و واحدهای تولیدی و صنعتی که دسترسی به شبکه گاز دارند را خواستار شد و تحقق این موضوع را در کاهش میزان قاچاق فرآورده های نفتی بسیار مهم برشمرد.

در این نشست موضوعات مربوط به فروش سوخت مرزنشینان و برنامه ریزی برای مقابله با قاچاق سوخت و همچنین استفاده از روش های نوین کنترلی مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز