با هدف کنترل قیمتها طرح ضیافت در سراسر استان اجرا می شود

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۹:۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۰۹۰۵۴
با هدف کنترل قیمتها طرح ضیافت در سراسر استان اجرا می شود
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اظهار داشت: اقلام اساسی مورد نیاز مردم از طریق شرکت بازرگانی دولتی به استان اختصاص یافته است که در قالب طرح ضیافت وارد بازار مصرف می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سید محسن کالوندی در کارگروه ستاد«تنظیم بازار استان» که پیش از ظهر امروز با هدف کنترل قیمت کالاهای اساسی در استانداری تشکیل شد، گفت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه های استاندار سیستان و بلوچستان بحث تامین معیشت مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان می باشد این جلسه برگزار و مقرر شد اقلام مصرفی مردم با نرخ مصوب هر چه زودتر تامین و وارد بازار مصرف شود.

وی افزود: با هدف کنترل و کاهش قیمت ها ؛ اقلام مصرفی مردم از جمله برنج ، روغن ، مرغ، گوشت ، تخم مرغ و شکر از طریق فروشگاههای زنجیره ای ، تعاونی های مصرف و نمایشگاهها در سطح استان عرضه می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شده تا اقلام مورد نیاز مردم در شهرستانهایی که از این مراکز فروش برخوردار نیستند نیز از طریق مباشرین  و عمده فروشیها در اختیار مردم قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: نهادهای نظارتی نیز در این ایام به طور ویژه به صورت محسوس و نامحسوس از فروشگاهها و اصناف مرتبط بازرسی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما برای کاهش قیمتهای اقلام پرمصرف است ؛ از رسانه ها خواست: در بحث اطلاع رسانی و اجرای موفق این طرح و آرامش بازار همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و بین الملل استانداری نیز در این جلسه گفت: در چند روز اخیر به دلیل نوسانات موجود در بازار ارز و همچنین سوء استفاده عده ای از سودجویان کالاهایی نظیر برنج پاکستانی و هندی که وابستگی شدیدی به بازار ارز و به خصوص روپیه دارند، با افزایش 40 تا 50 درصدی قیمت روبرو شده و شرایط را برای مردم سخت کرده است.

علیرضا نورا خاطرنشان کرد: در این نشست تصمیم گیری شد که سهمیه ای که از طریق شرکت بازرگانی دولتی به استان اختصاص پیدا کرده در سطح شهرستانهای استان به قیمت مصوب دولتی توزیع شود تا مردم با آرامش خاطر بتوانند اقلام مورد نیاز خود را تامین کنند.

گفتنی است با توجه به شروع ماه مبارک رمضان و ضرورت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم "طرح ضیافت" در استان اجرایی می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز