محرومیت در جاده های سیستان و بلوچستان

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۱۴:۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۱۰۰۴۷
محرومیت در جاده های سیستان و بلوچستان
سیستان و بلوچستان ،که یکی از وسیع ترین و پهناورترین استان های کشور است ، از نظر بزرگراه فقیرترین استان محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به وسعت ۱۱ و چهاردهم درصدی استان می گوید: سیستان و بلوچستان یک و ۴ دهم درصد از بزرگراه های کشور را دارا است و در این زمینه سی و یکمین استان کشور است.

محبی همچنین با اشاره به توسعه بندر چابهار و افزایش ترددات خودروهای ترانزیتی در محور چابهار_زاهدان_میلک می گوید: ۷۰درصد تصادفات استان در این محور اتفاق می افتد که وزارت راه و شهرسازی باید برای تکمیل هرچه سریع تر این بزرگراه، توجه بیشتری به استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر تصادفات استان به صورت رخ به رخ و با آمار تلفات جانی بالا است، احداث بزرگراه ها، اصلاح نقاط حادثه خیز و فرهنگ سازی رانندگی ایمین را برای کاهش تصادفات جاده ای مهم برشمرد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هم مجموع راههای استان را حدود 22 هزار کیلومتر اعلام کرده و گفته: این استان از نظر بزرگراه کمبود شدید دارد و نیازمند اعتبارات ویژه برای توسعه بزرگراههاست.

به گفته مسعود مالکی : در حال حاضر در این استان 143 کیلومتر بزرگراه در دست اجراست و 390 کیلومتر هم بزرگراه مطالعه شده داریم که در صورت تأمین اعتبار ، کار ساخت آن ها آغاز خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز