سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری:

مبارزه با بیماریهای قلبی و عروقی نیازمند آموزش عمومی در بحث تغذیه و ورزش است

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۱۰:۲۹:۱۸
کد خبر: ۷۱۰۲۷۷
مبارزه با بیماریهای قلبی و عروقی نیازمند آموزش عمومی در بحث تغذیه و ورزش است
سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری در نشست "شورای راهبردی جمعیت استان" با بیان اینکه نرخ فوت بر اثر بیماریهای قلبی و عروقی ٢٥ درصد است، اظهار داشت: مقابله با این علت و کاهش آن نیازمند آموزش عمومی در بحث تغذیه و ورزش است.

به گزارش خبرگزاری برنا ،محمد هادی مرعشی در جلسه شورای راهبردی جمعیت که به مناسبت 30 اردیبهشت ماه " روز ملی جمعیت " در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: میزان مصرف پروتئین حیوانی در سیستان و بلوچستان بسیار بالاست و ممکن است بخش عمده ای از دلایل مشکلات بیماران قلبی و عروقی مصرف بالای گوشت باشد.

وی به آمار بالای حوادث ترافیکی اشاره کرد و افزود : آمار 27 درصدی مرگ و میر جوانان در حوادث ترافیکی در سن 30 تا 34 سالگی قابل تامل و این موضوع نیز بسیار نگران است.
او افزود: با وجود اینکه در این استان بلحاظ نرخ رشد موالید مشکلی نداریم اما آمار فوت بلحاظ حوادث ترافیکی نگران کننده و آمار بالایی است.
سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تالاسمی را یکی از بیماریهای  ژنتیک شایع در استان عنوان کرد و افزود : آمار مبتلایان این بیماری در استان بیشتر از میانگین کشوری است و با توجه به بالابودن مبتلایان به این بیماری  همواره کمبود منابع خونی در استان وجود دارد.
مرعشی گفت : افراد مبتلا به تالاسمی علاوه بر بیماری ، به سبب آلودگیهای خونی دچار مشکلاتی می شوند . بنابراین  تاکید موکد است که برنامه های دستگاههای اجرایی از جمله دانشگاه علوم پزشکی  در اجرای سیاستهای چند گانه جمعیت مشخص و ارائه شود تا بر اساس عملکرد جمعبندی لازم صورت گیرد. 
وی در پایان با تأکید بر اجرایی شدن سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای رشد جمعیت ؛ خواستار ارائه گزارش نحوه اجرای سیاستهای چند گانه جمعیت از سوی دستگاههای اجرایی شد.
گفتنی است معظم رهبری با توجه به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و به عنوان یک فرصت و امتیاز در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سال های گذشته، سیاستهای کلی جمعیت را در 30 اردیبهشت ماه 93 ابلاغ فرمودند.

 

نظر شما