استاندار سیستان و بلوچستان:

پروژه های اقتصاد مقاومتی در دستور کار و اولویت دستگاه های اجرایی قرار گیرد

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۰۹:۱۳:۲۱
کد خبر: ۷۱۱۴۰۶
پروژه های اقتصاد مقاومتی در دستور کار و اولویت دستگاه های اجرایی قرار گیرد
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی گفت: انتظار داریم پروژه های اقتصاد مقاومتی در دستور کار و اولویت دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سید دانیال محبی استاندار، در سومین شورای برنامه ریزی و توسعه استان که صبح امروز "شنبه" در استانداری برگزار شد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از کالاهای داخلی و اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی از دستگاه‌ها خاص حمایت از کالاها و تولیدات داخلی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به خشکسالی استان گفت: سیستان و بلوچستان با مشکل بزرگ خشکسالی درگیر است که حل این موضوع نیازمند افزایش اعتبارات است.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: شدت گرمای هوا، مصرف انرژی را در استان به ویژه در مناطق جنوبی استان افزایش داده است که این موضوع باعث نوسانات و افت ولتاژ برق شده است که در تلاش هستیم با استفاده از امکانات موجود این نقیصه را رفع کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه اعتبارات ابلاغ شده دولت برای دستگاه‌های اجرایی را هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

غلامرضا مالکی شجاع افزود: این اعتبارات در ۳۲ فصل، ۱۰۲ برنامه و دوهزار پروژه توزیع می شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا ده روز آینده نیاز دامداران خسارت دیده از خشکسالی منطقه سیستان به علوفه و آب را تامین کنیم.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان در پایان از پرداخت هزینه های آبرسانی سیار به شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی خبر داد.

کیخا و ایران نژاد  دو تن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه به عنوان ناظر برای اولین بار حضور داشتند.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت این اولین باری است که به دعوت استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان ناظر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان حضور داریم احمد علی کیخا تصریح کرد: نظارت بر شکل جلسه، نحوه رای گیری، تعداد و حضور روسای دستگاه ها و همچنین نظارت بر محتوای شورای برنامه ریزی و توسعه استان بر اساس ماده ۲۱۸ آیین نامه داخلی مجلس برعهده نمایندگان گذاشته شده است.

ایران نژاد نماینده مردم چابهار و کنارک نیز در این جلسه راه حل مشکلات استان را توجه به ظرفیت‌های بومی بیان کرد و افزود: ظرفیت های زیادی در استان شامل مرز، شیلات، معادن و کشاورزی وجود دارد که باید با توجه بیشتر به این توانمندی ها، مشکلات استان را مرتفع ساخت.

 

نظر شما