توفان ۱۵۷ سیستانی را به بیمارستان کشاند

۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۱۰:۰۲:۱۷
کد خبر: ۷۱۲۲۵۸
توفان ۱۵۷ سیستانی را به بیمارستان کشاند
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 157نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان براثر توفان گرد و خاک در شبانه روز گذشته به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، رضا اربابی عمده مشکلات این افراد را بیماریهای تنفسی، چشمی و قلبی ذکر کرد و اظهار داشت: 33 نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

وی توزیع 20 هزار عدد ماسک در 17 روستای شهرستان هیرمند را از جمله اقدامات در منطقه برشمرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان گرد و خاک همواره مردم منطقه به دلیل مشکلات مختلف که عمده ترین آنها بیماری های تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کنند.

به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان توفان دیروز میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان های شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون (منطقه سیستان) به بیش از 39 برابر حد مجاز و افزون بر 10 برابر حالت خطرناک رساند.

مرتضی فرجی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به پنج هزار و 929 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شد.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در این مدت در سیستان به 112 کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا دید افقی را در شهرستان های زهک و زابل به ترتیب به 100 و 400 متر کاهش داد.

وی افزود: وزش باد شدید امروز در منطقه فروکش کرده اما فردا دوباره شاهد شدت گرفتن آن خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز