طرح کاشت نهال در تالاب هامون آغاز شد

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۱۰:۲۸:۳۱
کد خبر: ۷۱۵۹۴۶
طرح کاشت نهال در تالاب هامون آغاز شد
مدیرکل محیط‌‌زیست سیستان و بلوچستان از آغاز طرح کاشت نهال در ۳۰۰ هکتار از بستر تالاب هامون جهت کنترل کانون‌های گرد و غبار تالاب برای نخستین‌بار توسط محیط‌زیست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، نیره پورملایی اظهار داشت: روش‌های مدیریت تطبیقی جهت کنترل کانون‌های گردوغبار در تالاب هامون آغاز شده به همین دلیل در 300 هکتار از بستر تالاب هامون برای اولین‌بار توسط محیط زیست نهال کاشته می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح کاشت نهال با گونه‌های سازگار در شمال بستر تالاب هامون از محل اعتبارات ملی به فاز اجرایی رسیده است، تصریح کرد: با توجه به تأثیر مستقیم عواملی از قبیل تداوم خشکسالی‌های منطقه سیستان، عدم رهاسازی حق‌آبه فرامرزی تالاب بین المللی هامون از سوی افغانستان و هچنین وزش بادهای 120 روزه بر شدت پدیده گرد و غبار در منطقه؛ اهمیت و ضرورت اجرای طرح‌هایی در جهت کاهش و یا به‌حداقل رساندن تبعات منفی این موضوع بیش از گذشته آشکار شده است.

پورملائی ادامه داد: در حال حاضر به منظور تثبیت کانون‌های گرد و غبار در حوزه سیستان از روش‌های بیولوژیک و غیر بیولوژیک با گونه های سازگار همراه با آبیاری و مراقبت استفاده می‌شود‌.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت تالاب هامون و همچنین کمبود منابع آب جهت آبیاری، بهره‌گیری از روش‌های مدیریت تطبیقی نوین تثبیت کانون‌های گرد و غبار و سازگار با اکوسیستم تالاب در بخش هایی از تالاب که طی سال‌های متوالی آب‌گیری نشده است پس از تست‌های مربوطه؛ نیز می‌تواند مؤثر باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز