سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری:

مشارکت مدنی بانوان در انتخابات شوراهای اسلامی ؛ نشان دهنده پویایی و توانمندی بانوان استان است

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۰۹:۵۹:۰۷
کد خبر: ۷۱۶۸۳۶
سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مشارکت مدنی بانوان در انتخابات شوراهای اسلامی سال گذشته ؛ نشان دهنده پویایی و توانمندی بانوان استان است به طوری که موجب شد استان سیستان و بلوچستان از لحاظ مشارکت مدنی نسبت به سایر استانهای کشور در رتبه بالاتری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمد هادی مرعشی در نشست هم اندیشی مشاوران امور بانوان دستگاههای اجرایی استان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: با توجه به تاکید دولت تدبیر وامید از برنامه بکار گیری و "تخصیص سی درصد از پست های مدیریتی به بانوان شایسته و توانمند " استان حمایت خواهیم کرد.

مرعشی در جمع بانوان دستگاه های اجرایی استان بیان داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده برنامه های مدون بسیار مهمی در راستای توانمند سازی و ارتقاء جایگاه زنان از طریق دفتر بانوان استانداری اجرا خواهد شد.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی‌استانداری دارا بودن ویژگی هایی از جمله سرعت ، دقت و حساسیت را از خصوصیات زنان در پستهای مدیریتی برشمرد و افزود: بانوان مدیر بسیار سخت در این عرصه تلاش می کنند که تنها فرماندار بانوی استان نیز نمونه ای از این مدیران است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: دفتر بانوان و خانواده استانداری زنان توانمند را شناسایی خواهد کرد تا در مشارکت سیاسی در سطوح مدیریتی از حضوراین بانوان استفاده شود.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خطاب به مشاوران بانوان دستگاه های اجرایی گفت: رسالت شما بسیار مهم و حساس است و انتظار می رود در سیستم اداری مربوطه در راستای ارتقاء جایگاه زنان تلاش کنید .

مرعشی در پایان سخنانش ضمن تاکید بر برگزاری دوره ای چنین نشست هایی افزود : امیدوارم این جلسات به صورت مستمر برگزار و با تعامل و همکاری مشاورین و مسئولین بانوان دستگاههای اجرایی منجر به تنظیم سندی در راستای توسعه امور زنان شود.

مدیر کل حراست استانداری نیز در این نشست گفت: ارتقاء موقعیت های بانوان تحرک و مطالبه گری این بخش از جامعه را می طلبد .

منصور سعیدی ضمن تاکید بر شایسته سالاری در پست های مدیریتی بیان داشت: استاندار نگاهی بلند نسبت به حضور زنان دارد و علاوه بر حمایت از بانوان توانمند تمام تلاششان را برای بکارگیری بانوان شایسته خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری ارتقاء جایگاه و موقعیت زنان است؛ گفت: با همین رویکرد استاندار نیز به عنوان نماینده عالی دولت در استان از نقش آفرینی بانوان در پستهای مدیریتی استقبال و حمایت می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ظرفیت حراست نیز برای ارتقاء مدیریت زنان استفاده خواهد شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در ابتدای این جلسه گفت: تلاش می کنم به حسن اعتماد استاندار سیستان و بلوچستان پاسخ مثبت بدهم و با تمام توان خدمات شایسته ای به بانوان که نیمی از جمعیت استان را تشکیل می دهند ارائه نمایم.

فاطمه فاضلی برنامه ها و سیاست کلی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری را سیاست گذاری در حوزه اشتغال و کارآفرینی بانوان ، برگزاری دوره های آموزشی در راستای توانمندسازی بانوان ، تشکیل اتاق فکر برای استفاده از اندیشه های بانوان توانمند ، تدوین برنامه جامع خانواده پویا، حمایت از سمن ها و خیرین حوزه بانوان، تدوین برنامه شناخت مشکلات در حوزه بانوان ، تدوین برنامه جامع خانواده پویا، تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان ، برنامه ریزی برای ورزش و سلامت زنان ، توانمند سازی بانوان روستایی برای رسیدن به توسعه پایدار ، حمایت از بانوان فعال در حوزه میراث فرهنگی و برگزاری نمایشگاههای مختص زنان سرپرست خانوار را از برنامه های پیش روی حوزه بانوان استانداری برشمرد.

گفتنی است در این نشست تعدادی از مشاوران امور بانوان دستگاههای اجرایی استان به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در حوزه بانوان پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز