اجرای طرح های آبخیزداری و آب خوانداری تنها راه نجات از خشکسالی

۱۳۹۷/۰۳/۲۴ - ۱۱:۲۱:۵۶
کد خبر: ۷۱۷۷۷۱
اجرای طرح های آبخیزداری و آب خوانداری تنها راه نجات از خشکسالی
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح های آبخیزداری و آب خوانداری، تنها راه نجات کم آبی وخشکسالی در سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سید دانیال محبی، در دیدار با خلیل آقایی، رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه ١٠٠درصد سیستان و بلوچستان دچار خشکسالی شده است، اظهار داشت: اجرای طرح های آبخیزداری برای برون رفت از خشکسالی و بحران کم آبی در استان سیستان و بلوچستان ضروری است.

وی شرایط سیستان و بلوچستان را به لحاظ وجود ۲۰ سال خشکسالی پی در پی بسیار بحرانی خواند و گفت: میزان فرسایش خاک در این استان بسیار بالاست و رطوبت بسیار کم و از طرفی وجود باد های ۱۲۰ روزه در سیستان سبب شده است که با تبخیر چند برابری آب روبرو شویم.

محبی تنها راه نجات کم آبی وخشکسالی در عرصه استانی را اجرای طرح های آبخیزداری و آب خوانداری برشمرد و ادامه داد: آبخیزداری باعث تقویت سفره های زیرزمینی آب می شود و ضمن تثبیت خاک از هجوم شن های روان جلوگیری می کند.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان این جلسه از اختصاص ١٠ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و اختصاص ٢٠ میلیارد تومان از طرف صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیز داری به منظور کاهش اثرات خشکسالی و رفع تنش آبی خبر داد و گفت: بدین منظور از گروه های مشارکت مردمی با هدف اشتغال و به کار گیری نیروی کار داخل استان استفاده می شود که آیین نامه اجرایی آن توسط رئیس جمهور به زودی ابلاغ می شود.

همچنین رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور هم در این نشست، اجرای طرح های آبخیزداری برای برون رفت از خشکسالی و بحران کم آبی در استان سیستان و بلوچستان را از جمله اولویت های مهم سازمان جنگل ها برشمرد.

خلیل آقایی گفت: با توجه به تاکید دولت و اهمیت موضوع آبخیزداری امسال سال سرنوشت سازی برای منابع طبیعی خواهد بود و باید همه پای کار باشیم تا اقدامات آبخیزداری اثربخشی خود را بروز دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز