غلظت ذرات معلق در هوای زابل ۱۰ برابر حد مجاز

۱۳۹۷/۰۳/۲۴ - ۱۱:۲۵:۳۸
کد خبر: ۷۱۷۷۷۶
غلظت ذرات معلق در هوای زابل ۱۰ برابر حد مجاز
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد با سرعت ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت میزان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به بیش از ۱۰ برابر حد مجاز رساند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد با سرعت ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت میزان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به بیش از ۱۰ برابر حد مجاز رساند.

علی ملاشاهی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در زابل به۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۱۵۹۵ میکروگرم بر متر مکعب برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است این میزان از ذرات معلق در هوا نشان دهنده این است که طی این مدت میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به بیش از ۱۰ برابر حد مجاز رسیده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی در محدوده فرودگاه زابل به یک هزار و ۲۰۰ متر کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در حال حاضر در محدوده شهرستان زهک حدود ۷۲ کیلومتر در ساعت است، گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک که از امروز در شمال سیستان و بلوچستان آغاز شده تا صبح شنبه هفته آینده ادامه دارد.

ملاشاهی با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان به ویژه در نواحی شرقی مواج است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد و دلگان با حداکثر دمای ۴۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

 

نظر شما