پیش بینی برداشت بیش از ۴۰۰۰ تن زردآلو در خاش

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۰:۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۱۹۰۴۶
پیش بینی برداشت بیش از ۴۰۰۰ تن زردآلو در خاش
​مدیر جهادکشاورزی خاش گفت: کار برداشت محصول زردآلو در شهرستان خاش از سطح 700 هکتار از باغات این شهرستان شروع شده و این کار تا اواخر تیرماه ادامه دارد و پیش بینی می شود بیش از 4500 تن محصول برداشت و به بازار مصرف عرضه گردد .

به گزارش خبرگزاری برنا ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش با بیان این‌که به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب نهال انواع گونه‌های هسته‌دار از قبیل: زردآلو، هلو، آلو، بادام و گیلاس در شهرستان خاش تولید و تأمین می‌شود به کشاورزان توصیه کرد به علت مقاومت کم، رقم قیصی در برابر سرما این نوع زردآلو از باغات حذف و ارقام مقاوم مانند رجبعلی، قرمز شاهرودی و شکر پاره را جایگزین کنند .

طوقی تصریح کرد: گرده افشانی زردآلو به دلیل چسبنگی گرده‌ها توسط باد با مشکل روبرو می‌شود که از کشاورزان عزیز تقاضا می‌گردد حتما در باغات خود به پرورش زنبور عسل بپردازند و علاوه بر کسب درآمد و کارآفرینی و تولید عسل، نقیصه گرده افشانی را جبران نمایند .
 
وی گفت: اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و قطره‌ای برای افزایش تولید و تولید محصولات با کیفیت به باغداران توصیه می‌شود تا از نتایج منفی آبیاری باغات به روش غرق آبی جلوگیری به عمل آید .
 
مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاش هم از حمایت‌های دولت در جهت توسعه فعالیت‌های کشاورزی و دامی و صنایع جانبی و افزایش تولید محصولات و رسیدن به شاحص‌ها و مرز خود کفایی خبر داد و افزود: استفاده از پتانسیل‌های بالای بخش کشاورزی شهرستان خاش به ویژه تولید محصولات باغی و از جمله محصول زردآلو تا کنون سود فراوانی به کشاورزان رسیده و سبب ارتقای شاخص‌های بخش کشاورزی در این منطقه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز