عاملان انتشار خبر کذب بانوان ایرانشهری تعقیب قضایی می‌شوند

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۰۸:۴۶:۱۴
کد خبر: ۷۱۹۴۸۷
عاملان انتشار خبر کذب بانوان ایرانشهری تعقیب قضایی می‌شوند
دادستان کل کشور با بیان اینکه موضوع بانوان ایرانشهری به آن شکلی که مطرح شده تکذیب می‌‌شود، افزود: کسی که چنین خبری را ساخته و بی‌مبنا در یک جمع عمومی و مراسمی اعلام کرده است حتما باید بتواند این ادعا را اثبات کند؛ در غیر این صورت این اقدام با عنوان اتهامی تشویش اذهان عمومی به موجب قانون قابل تعقیب خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا به‌نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری ضمن تکذیب خبر بانوان ایرانشهری به آن صورتی که در فضای مجازی مطرح شده، از پیگیری این موضوع در دادستانی کل و مراجع قضایی استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مطابق اعلام مقام‌های قضایی محلی و دادستانی مرکز استان سیستان و بلوچستان، موضوع به این ترتیبی که مطرح شده تکذیب می‌‌شود، افزود: متاسفانه عده‌ای اذهان عمومی را مورد هجوم خبر دروغین خود قرار داده و تشویش اذهان عمومی می‌کنند ولی بحث مهم این است که باید موضوع ریشه‌یابی شود.

وی اظهار کرد: کسی که چنین خبری را ساخته و بی‌مبنا در یک جمع عمومی و مراسمی اعلام کرده است حتما باید بتواند این ادعا را اثبات کند؛ در غیر این صورت این اقدام با عنوان اتهامی تشویش اذهان عمومی به موجب قانون قابل تعقیب خواهد بود.

منتظری بیان کرد: امروز کشور ما متاسفانه با آماجی از این گونه اخبار جعلی و دروغین مواجه است و همان‌طور که در همه دنیا اتفاقاتی این چنینی رخ می‌دهد در کشور ۸۰ میلیونی ما نیز ممکن است یک حوادث سوئی اتفاق بیفتد که البته وظیفه دستگاه قضایی، امنیتی و انتظامی پیگیری و پیشگیری از وقوع این گونه مسائل است؛ اما قوه قضاییه با اینکه یک فردی از حضور در جمعی سوء استفاده کرده، یک خبر دروغین و جعلی را بدون بررسی صحت و سقم آن منتشر کرده و حیثیت و آبروی خانواده‌ها را مورد هجمه قرار دهد، برخورد قاطع خواهد داشت.

مردم به شایعات توجه نکنند

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در این خصوص بیان کرد: درخواست ما از مردم آن است که از برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیز پرهیز کنند و آرامش خود را حفظ کنند؛ علمای شهر هم مسئولیت خود را انجام دهند و مسئله را از طریق قضایی و قانون پیگیری کنند.

وی بر ضرورت عدم توجه به شایعات تأکید کرد و افزود: در چنین شرایطی شایعات زیاد پخش می‌شود؛ به این شایعات زیاد توجه نکنید تا اوضاع بحرانی‌تر نشود، بلکه دنبال واقعیت‌ها باشیم.

این عالم اهل سنت اظهار کرد: همه به‌جای اینکه دنبال ایجاد حساسیت باشند، تلاش کنند آرامش برگردد تا دشمن و عوامل نفوذی سوء‌استفاده نکنند؛ درخواست ما از دستگاه قضایی نیز این است که به این موضوع به‌صورت ویژه رسیدگی کند.

 

نظر شما