مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان معرفی شد

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۴:۵۶:۲۲
کد خبر: ۷۱۹۷۶۲
مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان معرفی شد
حجت الاسلام محسن مومنی مقدم در مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی به عنوان مدیر کل جدید اداره اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این مراسم گفت: توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی، حرم مطهر امامزادگان و موقوفات به عنوان سه امانت ارزشمند به سازمان اوقاف و امور خیریه سپرده شده و همه ظرفیت های موجود این سازمان باید برای حفظ این امانت ها به کار گرفته شود.

عبدالرضا عابد افزود: اجرای دقیق نیات واقفان از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

وی شهید پروری، انقلابی بودن و سخت کوشی را از ویژگی های مردم سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: تا زمانی که مردم میدان دار امور باشند مشکلی وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام احمد راهداری امام جمعه موقت زاهدان نیز در این مراسم گفت: وقف یکی از سنت های حسنه مردم این دیار بوده که باید برای احیای آن تلاش شود.

وی با اشاره به جایگاه وقف در اسلام گفت: این سنت حسنه یادگار پیامبر مکرم اسلام(ص) است که نتایج زیاد برای جهان اسلام به دنبال داشته است.

وی بر ساماندهی مساجد در سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: این استان دارای کمترین موقوفات کشور و بالاترین مساجد است.

محمدهادی مرعشی تاکید کرد: ضروری است مرمت، بازسازی و کمک به مساجد در چهار چوب قانونی آن انجام شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تلاش برای ایجاد وحدت و جذب واقفان را از مهمترین اولویت های سازمان اوقاف در استان ذکر کرد.

وی از آمادگی استانداری سیستان و بلوچستان برای کمک به اداره کل اوقاف و امور خیریه در جهت تحقق اهداف این سازمان خبر داد و افزود: مسئولان ادارات این استان با درک متقابل همواره یاری گر هم در برهه های زمانی مختلف بوده اند.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم راه اندازی اداره مستقل اوقاف و امور خیریه زاهدان، افزایش موقوفات به بیش از پنج هزار موقوفه، افزایش سند مالکیت موقوفات، انجام ساخت و ساز در 12هزار و 500 متر مربع از فضاهای سازمان، جذب 120 میلیارد ریال اعتبار دولت برای کمک به مساجد و غیره، افزایش 700 درصدی نزورات مردمی در بقاع متبرکه را از مهمترین اقدامات اداره کل اوقاف استان در چند سال اخیر برشمرد.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی افزود: همچنین تربیت سالانه 13 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم و پذیرایی از 6 هزار زائر پاکستانی در سال 96 در استان از دیگر اقدامات این نهاد است.

 قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این مراسم با معرفی حجت الاسلام محسن مومنی مقدم به عنوان مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان از خدمات و تلاشهای حجت الاسلام تدینی مدیر سابق این اداره در دوران تصدی قدردانی کرد.

 

نظر شما