سرعت طوفان در سیستان به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۰۹:۵۷:۵۶
کد خبر: ۷۱۹۹۷۴
سرعت طوفان در سیستان به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید
رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش طوفان و گرد و خاک در منطقه سیستان از صبح امروز آغاز شده به نحوی که سرعت وزش باد به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید و شعال دید افقی به ۱۵۰۰ متر کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی ملاشاهی اظهار داشت: وزش طوفان و گرد و خاک در منطقه سیستان از صبح امروز آغاز شده به نحوی که در ساعت 8 صبح در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی زابل سرعت وزش باد به 86 کیلومتر بر ساعت رسید و شعال دید افقی به 1500 متر کاهش یافت.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: طبق آخرین پیش‌بینی انجام شده وزش طوفان در منطقه سیستان شامل 5 شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان و تا پایان هفته تداوم دارد و در این مدت در نقاط مستعد، طوفان و گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: در پی این شرایط جوی نامطلوب که باعث کاهش کیفیت هوای منطقه می‌شود، توصیه می‌شود افراد آسیب‌پذیر به ویژه بیماران، کودکان و افراد سالمند از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند و در صورت ضرورت حتماً از ماسک استفاده نمایند.

ملاشاهی اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری هواشناسی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده از شدت وزش باد در شمال استان کاسته می‌شود اما مجدد از روز دوشنبه وزش باد همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان شدت می‌گیرد. همچنین در نواحی مرکزی و نوار شرقی سیستان و بلوچستان نیز تا پایان هفته علاوه بر افزایش غبار، وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر رخ می‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز