۲۶ کودک در مرکز تخصصی کم شنوایی ایرانشهر تحت درمان هستند

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۱۱:۰۵:۲۳
کد خبر: ۷۲۱۰۷۷
۲۶ کودک در مرکز تخصصی کم شنوایی ایرانشهر تحت درمان هستند
رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 26 کودک زیر 6 سال در مرکز خانواده و کودکان کم شنوا و ناشنوا این شهرستان تحت درمان های تخصصی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ابراهیم نرماشیری اظهار داشت: مرکز خانواده و کودکان کم شنوا و ناشنوا ایرانشهر تخصصی ترین مرکز برای کودکان با این مشکل در جنوب سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: وجود چنین مراکزی نقشی مهم در کنترل و پیشگیری از معلولیت های جامعه به ویژه در دوران کودکی دارد.

وی تصریح کرد: مرکز خانواده و کودکان کم شنوا و ناشنوا ایرانشهر رویکردی تخصصی دارد و در زمینه کودکانی که دچار اختلال کم شنوایی هستند خدماتی لازم را ارائه می کند.

رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر بیان کرد: شمار زیادی از خانواده هایی که فرزندانشان مشکل شنوایی دارند در گذشته باید برای پیگیری درمان کودکان خود مدت ها در شهرها و استان ‌های دیگر در رفت و آمد بودند که با راه اندازی این مرکز مشکل آنان حل شده است.

نرماشیری افزود: در این مرکز تربیت شنیداری، آزمایش های ادیولوژیک، گفتار درمانی و روان شناسی به مراجعه کنندگان ارائه می شود.

وی اظهار داشت: کاشت حلزون برای کودکان کم شنوا 300 میلیون ریال هزینه دارد که 90 درصد آن از سوی بهزیستی و خیران تامین می‌ شود.

وی تصریح کرد: این مرکز در 2 سطح فعالیت دارد که در سطح نخست کودکان بعد از کاشت حلزون و دریافت سمعک تحت آموزش مربیان قرار می‌ گیرند و در سطح دوم نیز فعالیت ‌های پرورش شنوایی و هدایت آنان به مدارس انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز