کشف ۳۸تن مواد مخدر از قاچاقچیان مسلح در جنوب شرق کشور/دستگیری ۲ نفر از متهم پرونده تجاوز به عنف در ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۱۱:۵۶:۲۷
کد خبر: ۷۲۱۱۰۴
کشف ۳۸تن مواد مخدر از قاچاقچیان مسلح در جنوب شرق کشور/دستگیری ۲ نفر از متهم پرونده تجاوز به عنف در ایرانشهر
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در سه ماهه اول امسال ۳۸تن مواد مخدر از قاچاقچیان مسلح در جنوب شرق کشور کشف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سردار قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بر اساس آمارها میزان جرایم طی یکسال اخیر و سه ماهه اول امسال کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود : در سه ماهه اول امسال ۳۸تن مواد مخدر از قاچاقچیان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در این بخش ۳۳نفر هم دستگیر شدند تصریح کرد: دراین مدت ۳۴۵خرده فروش دستگیر و ۳۰منزل پلمپ شده که ۴۶درصد رشد نشان میدهد.

متلاشی شدن ۱۳باند قاچاق کالا

وی با اشاره به پدیده قاچاق ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری ۲۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف شده که از حیث ارزش ۲۸درصد افزایش یافته است و در این رابطه ۱۳باند قاچاق با دو درصد افزایش متلاشی شده است.

وی تصریح کرد: استان از حیث بروز جرایم در رتبه ۱۸کشور قرار دارد و اکنون ۹۰درصد جرایم کشف می شود که در بخش کشف سرقت مسلحانه شاهد افزایش ۴۷درصدی کشفیات هستیم.

سردار قنبری افزود: سرقت های مسلحانه و سرقت به عنف در استان به ترتیب ۴۷درصد و ۳۸درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به کاهش ۱۲درصدی سرقت منازل بیان کرد: تا کنون ۱۴۴۱نفر از مراکز مشاوره نیروی انتظامی بهره مند شده اند که  در مراکز مشاوره و مددکاری نیروهای انتظامی ۷۸۱۰پرونده مورد مصالحه قرارگرفته است.

دستگیری ۲ نفر از متهم پرونده تجاوز به عنف در ایرانشهر

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به پرونده ایرانشهر گفت: در این استان حاشیه بر متن غلبه دارد، در موضوع ایرانشهر بزرگنمایی شد.

وی ادامه داد: از ۴ نفر متهم این پرونده یک نفر به دنبال شکایتی که مطرح شده بود، در کسری از روز دستگیر شد, یک نفر توسط خانواده اش به مراجع قضایی تحویل شد و یک نفر هم که سلاح در اختیار این افراد قرار داده اما به این پرونده ارتباطی نداشت نیز دستگیر شد.

قنبری افزود: دونفر دیگر شناسایی و تحت تعقیب قرار دارند که امیدواریم با تلاش پلیس و مجموعه امنیتی به زودی دستگیر شوند.

قنبری افزود: سامانه ۱۹۷ پلیس منعکس کننده درخواست ها، نارضایتی یا تقدیر مردم از فعالیت های پلیس است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز