صادرات بیش از ۹۳ میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۰۹:۱۹:۳۵
کد خبر: ۷۲۱۴۵۹
صادرات بیش از ۹۳ میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان
‌رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: طی 2 ماهه ابتدایی سالجاری کل صادرات از گمرکات و بازارچه‌های ‌مرزی ‌استان به وزن 305 هزار و 53 تن و ارزش 93 میلیون و 594 ‌هزار و 139 دلار بوده است‌.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ‌نادر میرشکار افزود: در مدت 2 ماهه ابتدایی امسال میزان صادرات از گمرکات استان 38 میلیون و 474 هزار و 299 دلار و از بازارچه‌های مرزی استان نیز 55 میلیون و 119 هزار و 840 دلار بوده است‌.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان در ادامه گفت: آمارها حاکی از این است که  صادرات از طریق گمرکات ‌در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18درصد افزایش داشته است.

میرشکار اظهار کرد: صادرات از طریق بازارچه‌ها‌ی مرزی استان نیز رشد بسیار خوبی را داشته و حدود 167 درصد از صادرات استان از ‌طریق بازارچه‌ها انجام گرفته است‌.

وی در ادامه بیان کرد: بازارچه‌های مرزی استان رویکرد صادرات گرا داشته که این باعث رشد و رونق اقتصاد و بازرگانی منطقه شده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان در ادامه خاطرنشان کرد: بازارچه‌های مرزی عملکرد صادراتی قابل توجه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند و از دلایل عمده این افزایش می‌توان  به دسترسی آسان به بازارهای کشورهای همسایه‌‌، سهولت فرایند انجام صادرات و بوروکراسی اداری کمتر بازارچه‌ها  نسبت به گمرکات اشاره کرد.

میرشکار ادامه داد: تراز تجارت خارجی استان در این بازه زمانی مثبت بوده و به رقم 65 میلیون و 445 هزار و 548 رسیده است‌.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص عمده اقلام صادراتی از سیستان و بلوچستان طی این مدت گفت: مصالح ساختمانی‌(سیمان)‌، کاشی و سرامیک، گاز، هندوانه، گوجه فرنگی و سیب درختی عمده اقلامی بوده‌اند که به کشورهای افغانستان، پاکستان‌، ترکیه‌، کویت‌، امارات و سایر کشور‌ها صادر شده است‌.

 

نظر شما