رونمایی از سامانه صدور مجوز کسب و کار با حضور فعالان اقتصادی استان

۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۱۰:۰۲:۳۲
کد خبر: ۷۲۱۹۶۷
رونمایی از سامانه صدور مجوز کسب و کار با حضور فعالان اقتصادی استان
سامانه پیش خوان صدور مجوز کسب و کاربا حضور معاون اقتصادی و دارایی وزارت اقتصاد و دارایی در جمع فعالان اقتصادی استان تشریح شد .

به گزارش خبرگزاری برنا ، جلسه هم اندیشی و تعامل فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و معاون اقتصادی و دارایی وزارت اقتصاد و دارایی در استانداری برگزار شد .

استاندار سیستان و بلوچستان درخصوص سامانه صدور مجوز کسب و کار اظهار داشت : این سامانه هوشمند گشایشی در امور ایجاد خواهد کرد و و از هدر رفت فرصتها و هزینه ها جلوگیری خواهد شد .

سید دانیال محبی افزود : وجود یک سامانه الکترونیکی برای اجرای امور ، سرعت ، دقت و هدایت گری را بالا می برد  موانع ایجاد شده را نیز به صورت سیستمی نشان می دهد .

وی گفت : استان سیستان و بلوچستان در مقایسه با استانهای دیگر از استانداردهای پایین تری برخوردار است و این امر خود باعث بروز مشکلات بیشتری در استان می گردد . 

وی ادامه داد : سامانه دادور گام مثبتی در جهت حذف مشکلات مبتلابه فعالان اقتصادی خواهد بود . وی ابراز امیدواری کرد با ایجاد این سامانه بخشی از مشکلاتی که در این استان است مرتفع شود .

استاندار با تاکید بر افزایش آگاهی و اطلاعات برای بهره مندی از این سامانه گفت : باید تلاش کنیم با افزایش آگاهی و دانش خود نسبت به محیط فاصله خود را با دنیا کم کنیم و با استفاده از ظرفیتهای محیط و تجربیات موجود درصد موفقیت را افزایش دهیم .

محبی ابراز امیدواری کرد این سامانه ابزاری برای تسهیل گری و حذف فاصله استان با سایر استانها باشد .

میرشجاعیان معاون اقتصادی  وزارت اقتصاد و دارایی در این نشست ، سامانه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور را شامل 4 زیر سامانه  به عنوان سامانه مجوزهای کسب و کار کشور ، سامانه دریافت ، انعکاس ، پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار ، پایگاه اطلاع رسانی مجوزها و مرکز فوریت های محیط کسب و کار کشور اعلام کرد .

وی با تبیین و تشریح این سامانه در جمع فعالان اقتصادی استان تسهیل ، تسریع و شفاف سازی در انجام فرایندهای منتهی به اخذ مجوز کسب و کار ، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از از اطلاعات مجوزها ، استعلام ها ، افزایش سلامت اداری ، شفاف سازی و توزیع عادلانه منابع از طریق نظارت و ایجاد ساختار یکپارچه ، قابل نظارت و هوشمند را از جمله کارکردهای سامانه مذکور عنوان کرد  .

معاون اقتصادی  و دارایی وزارت اقتصاد و دارایی  گفت : این سامانه امکان شکایت و پیگیری فرایندهای صدور مجوز را به عموم مردم و متقاضیان دریافت مجوزهای کسب و کار از طریق سامانه تحت وب و نرم افزار ویژه گوشی های هوشمند ارائه می کند و از سوی دیگر برای مدیران ارشد و نهاد های نظارتی ، امکان دریافت شکایات و بازخوردهای مردمی در مورد وضعیت فرایند صدو مجوز به منظور رسیدگی و پاسخ گویی به مشکلات مردم در این زمینه را فراهم می کند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز