برترین های جشنواره ملی گرافیک رضوی معرفی شدند

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۱۱:۵۰:۰۶
کد خبر: ۷۳۴۲۸۵
برترین های جشنواره ملی گرافیک رضوی معرفی شدند
چهارمین جشنواره ملی گرافیک رضوی به میزبانی سیستان و بلوچستان به کار خود پایان داد و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: برای چهارمین بار افتخار برگزاری جشنواره ملی هنرهای گرافیکی رضوی از سری برنامه های شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در این استان را داشتیم.

حسین مسگرانی افزود: با وجود اینکه امسال 2 موضوع از جشنواره هنرهای گرافیکی رضوی کم شد 800 اثر در قالب 2 بخش آرم و نشانه و پوستر به دبیرخانه جشنواره رسید و توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: امسال در مقایسه با سال گذشته سطح کیفی آثار ارسالی به جشنواره ملی گرافیک رضوی افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از میان برگزیدگان این جشنواره 2 نفر از هنرمندان استان موفق به کسب رتبه اول و دوم در بخش آرم و نشانه شدند.

مسگرانی اظهار داشت: اثر یک نفر دیگر از هنرمندان سیستان و بلوچستان نیز در این بخش شایسته تقدیر اعلام شد.

به گفته وی در مجموع در هر 2 بخش 6 اثر برگزیده و پنج اثر شایسته تقدیر انتخاب شدند.

وی همچنین در رابطه با آثار برگزیده از سیستان و بلوچستان در دیگر برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) بیان کرد: 2 گروه نمایشی از این استان در جشنواره تئاتر رضوی و همچنین گروه موسیقی تفتان نیز در جشنواره آواها و نواهای رضوی برگزیده شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: امسال آثار برگزیده پوستر در بخش محیطی از طریق نصب بنر و بیلبورد در سطح شهر زاهدان اکران عمومی شد تا در دهه کرامت حال و هوای شهر رضوی شود.

مسگرانی ادامه داد: آثار برگزیده چهارمین جشنواره ملی گرافیک رضوی به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت بالای تشکل ها و نهادهای مردمی در دهه کرامت گفت: ایجاد ستاد مردمی جشن های دهه کرامت، برگزاری جشنواره شعر رضوی در هشت شهرستان و حضور هنرمندان استان در رویدادهای مختلف جشنواره بین المللی امام رضا (ع) از دیگر اقدامات انجام شده در دهه کرامت است.

در بخش پوستر فرهود مقدم و مصطفی برجی از استان قم و الهام نصیری از استان البرز به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند و آثار زهره محمدی معین از اصفهان، علیرضا معظمی گودرزی از لرستان و علیرضا بیت اللهی از کرمان در این بخش شایسته تقدیر اعلام شد.

در بخش آرم و نشانه نیز مهدیه سنگدل نظامی از سیستان و بلوچستان، حسین چمن خواه از قم و سمانه بزرگ زاده از سیستان و بلوچستان به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند و از آثار محمدحسن افشاری از سیستان و بلوچستان و بهروز بردبار از زنجان تقدیر شد.

 

 

نظر شما