امروز ؛

استاندار سیستان و بلوچستان درگذشت استاد زنگشاهی را تسلیت گفت

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۰۷:۴۹:۲۶
کد خبر: ۷۳۵۰۰۱
سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در پی درگذشت استاد دین محمد زنگشاهی (زمکزهی) با صدور پیامی فقدان این هنرمند برجسته استان را به جامعه هنری و خانواده وی تسلیت عرض کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، در این پیام آمده است: خبر درگذشت هنرمند برجسته سیستان و بلوچستان استاد دین محمد زنگشاهی (زمکزهی) که سال های زیادی از عمر شریف خود را صرف خدمت به فرهنگ استان و حفظ موسیقی غنی بلوچستان کرد، باعث تاسف خاطر همه علاقه مندان به هنر شد.

اینجانب فقدان این هنرمند ارزشمند را به جامعه هنر دوست سیستان و بلوچستان و خانواده وی تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند منان برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبوری و شکیبایی توام با سلامتی مسئلت دارم.

استاد دین محمد زمکزهی (زنگشاهی) هنرمند نوازنده سازهای قیچک و رباب و خواننده سیستان و بلوچستان پایان هفته گذشته به دلیل بیماری کبدی در بیمارستان شهرستان میرجاوه به دیار حق شتافت.

به گفته مسئولان فرهنگی سیستان و بلوچستان، استاد زمکزهی مبتلا به بیماری کبدی بود که تلاش های بسیاری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و صندوق اعتباری هنر کشور برای درمان این هنرمند نام آشنای استان انجام گرفت که به دلیل شدت بیماری امکان اعزام و جا به جایی وی وجود نداشت و درمان به نتیجه ای نرسید.

این هنرمند متولد 1333 و ساکن شهرستان میرجاوه در 20 کشور و تمام استان های ایران اجرای برنامه داشته است.

تا کنون 2 جلد کتاب در رابطه با موسیقی بلوچی از این هنرمند با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به چاپ رسیده است.

ˈدین محمد میراث دار بنیانگذاران موسیقی مکران بود که آهنگ های بلوچی سینه به سینه به وی رسید و با استعداد ذاتی و کوشش پیگیر خود، شیوه قیچک نوازی را به گونه ای استادانه و دلنشین اعتلا بخشید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز