وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نوع نگاه به سیستان و بلوچستان باید تغییر کند

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۱۳:۳۹:۲۵
کد خبر: ۷۳۶۴۳۳
نوع نگاه به سیستان و بلوچستان باید تغییر کند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان، استانی با غنای فرهنگی بالا است و باید نوع نگاه به این استان تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، صالحی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: امروز رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار در سیستان و بلوچستان بدون در نظر گرفتن مسائل فرهنگی آن امکان پذیر نیست، از این رو ضروری است، در جوان ترین استان کشور فضاهای فرهنگی و هنری، مطبوعات، کتاب و هنرهای نمایشی و تجسمی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه اظهار کرد: فضای تصور شده از استان دربرخی موارد متناسب با ویژگی‌ها و قابلیت آن نیست که باید به ظرفیت‌های آن توجه شود .

صالحی با بیان این که سیستان و بلوچستان 69 و دو دهم درصد در تحصیلات عالی رشد داشته است، گفت: این استان سومین استان در رشد افزایش سواد است‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نوع نگرش مردم این استان به دستاوردهای انقلاب اسلامی، مشارکت بالا  در انتخابات و پیشینه تاریخی آنان را در مرزداری نشان غیرت وعزت ملی مردم سیستان و بلوچستان بیان کرد.

وی گفت:  تصور بخش خصوصی از امنیت اقتصادی موجود در استان صحیح نیست و بر همین اساس سرمایه گذاری کمی در این استان انجام شده است، در حالی که این استان فرصت‌های فراوانی دارد .

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی افزود: در چند حوزه در این استان مثل زیرساخت‌های عرصه فرهنگ و هنر نیاز به تقویت داریم که همگرایی و تعامل نهادهای فرهنگی در تحقق آن نقش مهمی دارد‌.

صالحی ‌گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای برای و انتقال فرهنگ کشورمان به آن سوی مرزها دارد‌.

وی خاطرنشان کرد: افزایش نشاط اجتماعی، سیاسی و ملی با استفاده از ابزارها، شیوه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری با توجه به باورهای دینی و ارزش‌های ایرانی اسلامی از اهمیت خاصی در این استان برخوردار است.

وزیر ارشاد تصریح کرد: انتظار می‌رود دست اندرکاران و مسئولان حوزه‌های اجرایی در تمام سازمان‌ها با ظرفیت سازی جدید در بحث فرهنگی به رشد و بالندگی و توسعه استان در شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی کمک کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز