هیات افغانستانی از زیرساخت‌های بندری چابهار دیدن کردند

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۱۱:۳۹:۴۰
کد خبر: ۷۳۷۷۲۳
هیات افغانستانی از زیرساخت‌های بندری چابهار دیدن کردند
هیات بلندپایه کشور افغانستان عصر امروز از زیرساخت ها، تجهیزات، اسکله‌ها و ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی بندرشهید بهشتی و کلانتری چابهار دیدن کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، بهروز آقایی  مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: به دلیل اهمیت چابهار در صادرات و واردات کالا‌ها این هیات وارد این شهرستان شده است تا از نزدیک با ظرفیت ها، امکانات و تجهیزات موجود حمل و نقل آشنایی پیدا کنند.

بهروز آقایی افزود: این هیات افغانستانی متشکل از حسنی مبارک عزیزی رئیس قوانین و ارتباط خارجه وزارت حمل و نقل افغانستان، سید یحیی اخلاقی رئیس ترانزیت و تهسیلات خارجی وزارت صنعت و معدن، محمد احسان اکرمی مسئول بخش ایران وزارت خارجه و محمد یاسین همت مدیرعمومی ارتباط با سازمان‌های وزارت حمل و نقل است.

وی بیان کرد: دولت و سرمایه گذاران افغانستان تمایل زیادی برای فعالیت اقتصادی، ترانزیت کالا و حضور در بندر چابهار دارند و تاکنون چندین هیات از نزدیک بازدید‌هایی از ظرفیت‌های بندری این شهرستان داشته اند.

آقایی گفت: این هیات پس از بازدید‌های مختلف از بنادر شهید بهشتی و کلانتری در نشستی به بررسی توانمندی‌های تجاری، اقتصادی و ترانزیتی بندر چابهار خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: چابهار بهترین مقصد هندی‌ها برای ترانزیت کالا به کشور افغانستان محسوب می‌شود و این کار عملا با ترانزیت گندم و حبوبات آغاز شده است.

آقایی ادامه داد: بندر چابهار با توجه به موقعیت مناسب دروازه اتصال افغانستان و کشور‌های آسیای میانه به اقیانوس هند است.

وی افزود: کشور‌های همسایه از جمله افغانستان باید فرصت را مغتنم شمرده و از موقعیت بندر چابهار نهایت استفاده را ببرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز