غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به ۵۴ برابر حدمجاز رسید

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۲:۰۵:۵۸
کد خبر: ۷۴۰۲۵۵
غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به ۵۴ برابر حدمجاز رسید
رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش طوفان و پراکنده شدن ریزگردها در ۳ ساعت اخیر در سیستان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه را به حدود ۵۴ برابر حدِمجاز رساند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی ملاشاهی اظهار داشت:  وزش طوفان و پراکنده شدن ریزگردها در 3 ساعت اخیر در سیستان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه را به 8073 میکروگرم بر مترمکعب رساند که با توجه به اینکه حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است، این عددبیش از 54 برابر حد مجاز است.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: حداکثر سرعت وزش باد در شبانه‌روز گذشته در  زهک 100 متر بر ساعت رسیده و همچنین از صبح امروز سرعت باد شدت گرفته به نحوی که در ایستگاه فرودگاهی زابل سرعت باد 97 کیلومتر بر ساعت و شعاع دید افقی 500 متر به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود بعد از ظهر از شدت توفان در این منطقه کاسته شود اما همچنان از سه شنبه تا اوایل هفته آینده از نیمه شب تا اواسط روز باد شدید و گردوخاک و در نقاط مستعد توفان گردوخاک با شدت کمتر نسبت به دو روز گذشته ادامه خواهد داشت.

ملاشاهی با بیان اینکه بیشترین سرعت باد در زابل طی 48 ساعت گذشته 119 کیلومتر برساعت بوده است عنوان کرد: بهتر است رانندگان در منطقه سیستان در هنگام وقوع طوفان و کاهش دید با احتیاط رانندگی کنند.

وی ادامه داد: طی 48 ساعت گذشته کمینه دید طی این مدت در زاهدان و سراوان 200 متر، میرجاوه 400 متر، نصرت آباد 1000 متر، خاش 1000 متر، مهرستان 3000 متر، ایرانشهر 4000 متر، راسک 5000 متر، نیکشهر 3000 متر، چابهار 3000 متر و کنارک 4000 متر گزارش شده است.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای 22 درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و راسک با حداکثر دمای 48 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز