مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور:

سیستان و بلوچستان در بیمه زنان روستایی الگو است

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۶:۵۶:۱۴
کد خبر: ۷۴۰۴۳۵
سیستان و بلوچستان در بیمه زنان روستایی الگو است
مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور گفت: اقدامات انجام شده در زمینه بیمه زنان روستایی و جذب بازماندگان از تحصیل با اجرای طرح مراجعه خانه به خانه در سیستان و بلوچستان الگویی شایسته برای سراسر کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، فریبا نظری پورکیایی در کارگروه بانوان و خانواده سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اقدامات خوبی که توسط بخش های مختلف در بهبود وضعیت بانوان در این استان انجام و توسط مسئولان در نشست امروز مطرح شد نشان از نگاه ویژه به این قشر در این نقطه از ایران اسلامی دارد.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در حوزه بانوان و خانواده این استان توسط دستگاههای اجرایی، سمن ها، خیران و مردم انجام شده که باید با اطلاع رسانی بهتر جامعه را از این فعالیت ها آگاه کرد.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور افزود: اطلاع رسانی از این اقدامات نقش مهمی در نشان دادن ظرفیت های حوزه بانوان و خدمات ارائه شده توسط بخش های مختلف برای بهبود وضعیت این قشر دارد.

به گفته نظری پورکیایی متاسفانه تاکنون اقدامات، توفیقات و خدمات دولت و سایر بخش ها در سیستان و بلوچستان به درستی اطلاع رسانی و منعکس نشده است که از دستگاههای مختلف به ویژه رسانه های ارتباط جمعی انتظاراست در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.

مشاور وزیر کشور اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در 2 دهه اخیر شاهد پیشرفت های خوبی در زمینه بهره مندی از توانمندی بانوان بوده که جای خوشحالی و تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های گوناگونی در زمینه ‌های متفاوت دارد که نیاز است این ظرفیت‌ ها به طور کامل شناسایی و راه ‌های بهره ‌وری از آنها تدوین شود.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور با ارائه پیشنهاداتی در زمینه راه اندازی کلبه ‌های بوم گردی، انتخاب و معرفی شهری به عنوان شهر شبکه خلاق و ایجاد شهر دوستدار کودک در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ثبت ملی ایرانشهر به عنوان شهر سوزن دوزی و تلاش برای جهانی کردن این شهر از دیگر اتفاقات قابل توجه در این استان است.

وی افزود: باید بانوان را در جریان تسهیلات پرداختی در قالب طرح های مختلف قرار داد تا بتوانند برای بهبود فعالیت خود از آنها بهره گیرند.

نظری پور کیایی اظهار داشت: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان به تنهایی نمی تواند مشکلات این بخش را حل کند و نیاز به همراهی و مشارکت دستگاههای اجرایی، خیران و سمن ها دارد.

وی گفت: با توجه به قومی و مذهبی بودن سیستان و بلوچستان پیشنهاد می شود برای حل بسیاری از مشکلات از جمله ازدواج کودکان زیر سن قانونی، ازدواج فامیلی منجر به بیماری های ژنتیکی، بازماندگی دختران از تحصیل و انتصاب مدیران زن در بخش های مختلف گفت و گوی چهره به چهره با متنفذان و بزرگان این استان انجام شود.

**نخستین خطای مدیران زن را به عنوان آخرین خطا تلقی نکنیم

مشاور وزیر کشور بیان کرد: نخستین خطای یک مدیر زن را به عنوان آخرین خطا تلقی نکنیم چرا که فرصت لازم برای ارائه خدمات بانوان در سطوح مختلف همچون مردان باید فراهم شود همانطور که در چهار دهه بعد از انقلاب اسلامی شرایط برای تجربه، آزمون و خطا و ارتقای مدیریتی نیمی از جامعه یعنی مردان فراهم شده است.

وی تاکید کرد: استاندار سیستان و بلوچستان در مدت کوتاه مدیریتی خود بر اساس گزارش ها حدود هشت پست مدیریتی را در سطوح مختلف به بانوان واگذار کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت بالای بانوان این استان بیان کرد: بانوان نقش مهمی در تربیت فرزندان و شکل گیری جامعه ای فرهیخته دارند.

سید دانیال محبی افزود: زنان و مردان با هم متفاوت اما مکمل یکدیگر هستند زیرا خیلی از کارها را بانوان و خیلی از کارها را مردان می توانند انجام دهند.

به گفته وی ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی که در سیستان و بلوچستان قابل مشاهده است تبعات سنگینی از جمله ناپایداری این ازدواج ها و فاقد شناسنامه بودن فرزندان آنان را در پی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه هویت ایرانی بسیار ارزشمند است و نمی توان برای آن قیمت تعیین کرد، اظهار داشت: تلاش داریم فاقدان شناسنامه در این استان شناسنامه دار شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: نگاه به بانوان در این استان از دیرباز همراه با احترام بوده که نشانگر دور اندیشی پدران و مادران ماست.

فاطمه فاضلی افزود: توسعه در جامعه زنان مستلزم آگاهی بخشی آنان است و این آگاهی بخشی در صورت بهره مندی این قشر از امکانات مختلف فراهم می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز