امروز رخ داد؛

جشن «روز استقلال» پاکستان در زاهدان برگزار شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۲:۲۳:۵۸
کد خبر: ۷۴۰۶۸۵
جشن «روز استقلال» پاکستان در زاهدان برگزار شد
پاکستانیهای مقیم زاهدان طی مراسمی با حضور معاون استاندار سیستان و بلوچستان و سرکنسول پاکستان در زاهدان، با اهتزاز در آوردن پرچم خود سال روز استقلال کشورشان از هند را جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، صبح امروز ( 23 مرداد برابر با 14 آگوست ) در هفتاد و یکمین سالگرد این استقلال طی مراسمی " محمد رفیع "  سرکنسول کشور پاکستان در زاهدان  پرچم  این کشور را با نواختن موسیقی سرود ملی پاکستان در کنسولگری پاکستان به اهتزاز در آورد.

در این مراسم محمد هادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان و خانواده های پاکستانی مقیم زاهدان حضور داشتند و  پیام تبریک رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان بمناسبت هفتادو یکمین سالروز استقلال پاکستان خوانده شد و همچنین کودکان پاکستانی با خواندن شعر و مقاله اظهار شادی کردند.

در پایان با اهدای جوایزی به کودکان و توزیع شیرینی و غذاهای محلی به شادی پرداختند.

۱۴ و ۱۵ آگوست ۱۹۴۷ سالگرد جدایی دو کشور هند و پاکستان است و این دوکشور هر سال در این تاریخ طی مراسمی با نام «روز آزادی» این استقلال را جشن می گیرند.

لازم به ذکر است که بیست و سوم مارس سال ۱۹۴۰ میلادی مسلمانان شبه قاره هند در یک قطعنامه رسمی، عزم قاطع خود را برای دست یافتن به وطنی جداگانه که بتوانند در آن طبق ارزش‌ها، فرهنگ و سنت‌های خود زندگی کنند اعلام کردند.

مسلمانان شبه قاره به رهبری «محمد علی جناح» قائد اعظم  و بنیانگذار نظریه جنبش آزادی مسلمانان در این کشور، به مدت ۷ سال با اتحاد و جدیت برای تشکیل کشوری مستقل تلاش کردند و سرانجام در روز ۱۴ آگوست سال ۱۹۴۷ تلاش‌های آنان به ثمر نشست و کشوری به نام پاکستان تشکیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز