معدوم سازی بیش از ۱۰ تن دارو در ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۹:۴۵:۰۱
کد خبر: ۷۴۱۰۳۲
معدوم سازی بیش از ۱۰ تن دارو در ایرانشهر
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: بیش از ۱۰ تن داروی قاچاق به ارزش حدود سه میلیارد ریال در این شهرستان معدوم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مینا آژوغ  معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر اظهار داشت: ۲۹۷ قلم از این دارو‌های کشف شده قاچاق، تاریخ مصرف گذشته و از نوع پاکستانی بود.

وی ادامه داد: همچنین مقادیر زیادی پودر خوراکی و آمپول غیرمجاز خطرناک در میان این دارو‌ها وجود داشت که بیشتر مورد استفاده جوانان با هدف پرورش اندام قرار می‌گرفت که دارای اثرات سوء مصرف و عوارض جانبی فراوان از جمله بیماری‌های قلبی و کلیوی است.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: این دارو‌ها و مواد آرایشی که از حوزه تحت پوشش این دانشکده کشف شده بیشتر در شهر‌های مرزی و به طور غیرمجاز به فروش می‌رسید.

وی بیان کرد: با بازرسی‌های مداوم و مستمر کارشناسان حوزه غذا و دارو دانشکده، موفق به کشف و ضبط و جلوگیری از توزیع این حجم عظیم دارو و مواد آرایشی بهداشتی قاچاق در میان شهروندان و بیماران شدیم.

آژوغ از مردم خواست هنگام خرید دارو و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به تاریخ مصرف مندرج برروی بسته بندی محصول و برچسب اصالت نوع وارداتی این فرآوره‌ها توجه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز