معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سیستان‌وبلوچستان:

دولت توجه ویژه‌ای به سازمان‌های مردم نهاد دارد/ با تفاهم‌نامه وزارت ورزش وجوانان با وزارت کشور شاهد اتفاق‌های بهتری در حوزه سمن‌ها خواهیم بود

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۵:۳۸:۵۶
کد خبر: ۷۴۱۲۹۰
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گفت: تفاهنامه وزارت ورزش و جوانان با وزیر کشور در راستای توانمندسازی سازمان های مردم نهاد (سمن) نشان از توجه ویژه دولت و شخص رئیس جمهور به سازمانهای مردم نهاد دارد.

«مینا مقیمی» معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار برنا گفت:  با تلاش گروه مشارکت‌های اجتماعی در سطح استان و با برنامه ریزی دقیق و سیاست‌گذاری دولت شاهد توسعه و افزایش مشارکت اجتماعی جوانان در سطح استان سیستان و بلوچستان بودیم.

مقیمی ادامه داد: با تفاهم نامه ای که امروز وزارت ورزش و جوانان با دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور به امضا رساند از این پس شاهد اتفاقات بهتری در حوزه سازمان های مردم نهاد و حضور و استقبال جوانان از این سمن ها خواهیم بود که این نوید خوبی در راستای هدفمند کردن وتوانمند سازی  سمن ها می باشد.

وی گفت: یکی از مشکلات ثبت سمن ها روند کند تاسیس آنها بود که با انعقاد این تفاهم نامه تسهیل در صدور مجوز و به رسمیت شناختن فعالیت های سمن های را شاهد خواهیم بود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گفت: در چند سال گذشته تعداد 3 سمن فعال در استان وجود داشت که اکنون به 87 سمن فعال رسیده اند و تعداد 220 تقاضانامه تاسیس سمن جدید نیز در دست اقدام داریم که این نشان دهنده استقبال جوانان از حضور در سمن ها است.

مقیمی ضمن تشکر از همکاری موثر صدا و سیمای استان در راستای معرفی سمن ها و به نمایش گذاشتن فعالیت های آنها گفت: سمنها با هدایت وهمراهی قابلیت ها وشاخص های ارزشمند را به جامعه معرفی خواهند نمود وقطعأ حمایت رسانه ملی در این راه بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد به عنوان مهم‌ترین عامل بالندگی در اجتماع امروز مطرح و آفت آن نیز چیزی جز عدم شناخت کافی مدیران از ظرفیتها بالقوه سمن ها و استفاده‌های گاهاً ابزاری و نگرش های سیاسی و امنیتی به آن نیست.

معاون فرهنگی و امور جوانان استان با اشاره به اینکه جوانان امروز دغدغه های زیادی دارند  بیان کرد: ریشه بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری ها در جامعه بیکاری است و در راستای عملی کردن تفاهم نامه فی ما بین وزارت ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید با هدف حمایت از سازمان های مردم نهاد بیش از 10 میلیارد ریال از طرح های اشتغال‌زایی جوانان تاکنون جهت دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده اند.

نظر شما
پرونده ویژه