اجرای طرح مبارزه با سارقان وسایل نقلیه در سیستان وبلوچستان

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۰۷:۲۵:۱۹
کد خبر: ۷۴۱۴۰۱
اجرای طرح مبارزه با سارقان وسایل نقلیه در سیستان وبلوچستان
فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان از اجرای طرح ویژه مبارزه با سارقان وسایل نقلیه در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سردار محمد قنبری گفت: از جمله مهمترین جرائمی که امنیت جامعه را تحت تاثیرمنفی قرار می‌دهد، سرقت وسایل نقلیه است.

وی افزود: این جرم علاوه بر منافع مالی غیرمشروع، در برخی موارد سبب سرعت بخشیدن در انجام سایر جرائم از جمله سرقت از مغازه، منزل، آدم ربایی، قتل، اعمال منافی عفت و... می‌شود.

سردار قنبری بیان کرد: در همین راستا با هدف مبارزه با سارقان و مالخران وسایل نقلیه به ویژه وسایل نقلیه سبک شامل خودرو و موتورسیکلت و کاهش وکنترل وقوع جرم در این حوزه پیش بینی اقدامات خاص مقابله‌ای، نظیرتشدید اجرای طرح‌های عملیاتی و ضربتی به موازات فعالیت‌های روزمره در دستور کار پلیس استان قرار دارد.

این مقام انتظامی ابراز داشت: ارتقاء امنیت اجتماعی و ایجاد آرامش روانی، شناسایی و دستگیری سارقان و مالخران، افزایش کشفیات و کاهش وقوع جرائم، ناامن نمودن محیط برای فعالیت سارقان و پیشگیری از جرم و دستیابی به شاخص‌های تعیین شده در عملکرد از جمله دیگر اهداف مدنظر پلیس استان است.

سردار قنبری گفت: برای مبارزه با سرقت به ویژه در حوزه خُرد آن علاوه براقدامات پلیسی باید به فرهنگ سازی در جامعه توجه داشت چرا که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد و با رعایت نکات ایمنی و امنیتی و توجه به هشدار‌ها می‌توان درصد سرقت را به میزان قابل توجهی کاست.

 

نظر شما