۱۰۰۰ تن میگوی تولیدی چابهار به چهار کشور دنیا صادر شد

۱۳۹۷/۰۶/۰۱ - ۲۲:۰۱:۰۰
کد خبر: ۷۴۴۶۲۶
۱۰۰۰ تن میگوی تولیدی چابهار به چهار کشور دنیا صادر شد
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: هزار تن میگوی تولیدی از منطقه گواتر چابهار از ابتدای امسال تا کنون به چهار کشور امارات، چین، روسیه و ویتنام صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، هدایت الله میرمرادزهی اظهار داشت: 600 هکتار از زمین های منطقه گواتر چابهار در سالجاری به زیر کشت میگو رفت که تاکنون هزار و 600 تن برداشت شده است.

وی افزود: آماده سازی سایت میگوی رودیک و 20 نقطه دیگر در چابهار می تواند اشتغال زیادی ایجاد کند.

میرمرادزهی با بیان اینکه پرورش میگو یکی از با صرفه ترین و سود آورترین شغل ها در کشور است، خاطر نشان کرد: برای تولید هر کیلو میگو 10 تا 13 هزار تومان هزینه می شود و به قیمت هر کیلوگرم 18 تا 22 هزار تومان سر مزرعه به فروش می رسد.

وی به ظرفیت های شیلاتی و کشت میگو در گواتر چابهار اشاره کرد و افزود: افزایش سطح زیرکشت به چهار هزار هکتار و حضور سرمایه گذاران در این منطقه می تواند به افزایش تولید و اشتغال افراد بومی کمک شایانی کند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه منطقه گواتر چابهار از بهترین نقاط کشور برای کشت میگو است، خاطرنشان کرد: باید تمامی چهار هزار هکتار اراضی مستعد گواتر زیر کشت میگو برود تا بتوان تولید میگو را افزایش داد.

وی بیان کرد: هم اینک سایت پرورش میگو در منطقه ساحلی گواتر برای 400 نفر به طور مستقیم و 800 نفر غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

میرمرادزهی ادامه داد: از هر هکتار به طور متوسط از 500 تا 2 هزار و 800 کیلوگرم میگو برداشت می شود.

وی بیان کرد: سایت پرورش میگو گواتر در حال حاضر با چهار هزار هکتار مساحت، 660 هکتار تاسیسات زیربنایی به 2 قسمت شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده است.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای قسمت شمالی 107 مزرعه با تیپ 20 هکتاری طراحی شده که هم اینک 92 مزرعه با سطح مفید حدود هزار و 410 هکتار به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: همچنین 6 مزرعه 200 هکتاری در قسمت جنوبی طراحی شده که هم اینک سه مزرعه کامل و یک مزرعه تا 50 درصد با سطح مفید 430 هکتار به بهره برداری رسیده است.

میر مراد زهی بیان کرد: علاوه بر سایت های پرورش میگو در منطقه گواتر و رودیک در طول سواحل چابهار و کنارک 36 هزار هکتار با تولید سالانه 60 هزار تن تولید میگو شناسایی شده و آماده سرمایه گذاری است.

وی بیان کرد: میگوی برداشت شده در گواتر چابهار به دلیل اینکه در منطقه ای ساحلی با درجه حرارت مناسب، پاکیزه و بدور از آلودگی های صنعتی و شهری پرورش داده می شود از کیفیت بالایی برخوردار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز