تکذیب اجاره دریای عمان و صید ترال چینی ها در چابهار

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۰:۴۲:۳۶
کد خبر: ۷۴۶۶۵۴
تکذیب اجاره دریای عمان و صید ترال چینی ها در چابهار
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر هیچ گونه صید ترال چه در بحث کشتی های چینی و خارجی در چابهار انجام نمی شود و اینکه دریای عمان به چینی ها فروخته یا اجاره داده شده است کذب می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، هدایت الله میر مرادزهی اظهار کرد: دو کشتی تحقیقاتی شیلات در حال بررسی ذخایر دریای عمان در مرزهای آبی چابهار از عمق 200 تا 400 متر می باشند تا میزان فانوس ماهی ها را شناسایی و به ما اعلام کنند.

​وی با اشاره به عدم توانایی لنج های چوبی چابهار در عمق بالای چابهار افزود: بعد از اینکه کشتی های تحقیقاتی ما میزان ذخایر ماهی های تا عمق 400 متر را اعلام کردند به کشتی های بومی اعلام می شود تا در عمق مربوطه اقدام به ماهی گیری کنند.

​مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان با توجه به جدی نگرفتن شایعات در خصوص صید ترال کشتی های چینی ادامه داد: مطمئنا این شایعات از سوی دشمن برای ناامنی روحی و اقتصادی مردم بومی می باشد همچنین اجاره دریا به هیچ کشوری داده نشده و داده نخواهد شد چراک این قضیه در ابعاد و منافع ملی کشور صرف می شود.

​وی وجود کشتی های کنونی در چابهار را با توجه به درخواست شیلات اعلام و ادامه داد: بعد از اینکه شیلات استان میزان ذخایر بیش از 200 متر را مشخص کرد به بومیان منطقه اعلام می شود تا با استفاده از کشتی اقدام به صید فانوس ماهی ها کنند چراکه لنج های کنونی توان صید در این عمق را ندارند.

​میرمرادزهی عدم توجه به شایعات صید ترال در چابهار را مهم دانست و تصریح کرد: اصلا چیزی به نام صید ترال در چابهار وجود نداشته و کشتی چینی و مرتبط با کشورهای دیگر بدون مجوز ما اجاز صیادی در آب های سواحل مکران را ندارند.

​وی با اشاره به صیادی در چابهار خاطرنشان کرد: خوشبختانه توجه به معیشت، اشتغال و لایروبی اسکله های صیادی در سواحل مکران روند صعودی داشته و انواع صید در اعماق مختلف با تحقیقات و برنامه ریزی انجام می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز