همایش شیرخوارگان حسینی در سطح استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

۱۳۹۷/۰۶/۲۳ - ۱۱:۰۹:۰۹
کد خبر: ۷۵۳۱۲۵
همایش شیرخوارگان حسینی در سطح استان سیستان و بلوچستان برگزار شد
همایش شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و شیرخوارگان حسینی در ۳۰ نقطه استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ، امروز جمعه همزمان با سراسر کشور و در اولین جمعه ماه محرم همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی با حضور شیرخوارگان عاشورایی و مادران آنها در ۳۰ نقطه استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

این مراسم در شهر زاهدان پیش از ظهر امروز در حسینیه اعظم «سیستانی های» زاهدان  و با سخنرانی آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

آیت الله سلیمانی در این مراسم اظهار داشت: پیام واقع عاشورا برای ما شجاعت، فداکاری، ایثار، مقاومت و پایداری در برابر ظالمان است همانطور که امام حسین (ع) با تمام توان خود در مقابل ظلم ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه تقابل دو جبهه حق و باطل در طول تاریخ همواره ادامه داشته است، افزود: در واقعه کربلا هم دو جبهه شکل گرفت یک جبهه به فرماندهی امام حسین (ع) که تفکر اسلام ناب محمدی را نمایندگی می کرد و جبهه‌ای دیگر از طرفداران تفکر اسلام ساختگی به فرماندهی عمر سعد که از نظر شایستگی، اعتبار و وجاهت یک سطر عبارت هم درباره او وجود ندارد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: عمر سعد ملعون با وعده عبیدالله بن زیاد در خصوص حکمرانی بر ملک «ری» مقابله با بهترین بنده خداوند را به معامله گذاشت و به راستی که چه معامله ناجوانمردانه و نابخرانه ای را انجام داد.

وی گفت: قطعا عظمت امام حسین (ع) بر کسی پوشیده نبود زیرا ایشان یکی از مصادیق آیه مباهله بود و آیات و روایات فراوانی در ستایش امام حسین (ع) در اختیار جامعه اسلامی بود اما نقطه مقابل که یزید ملعون و عبیدالله بن زیاد بودند با وعده دنیا لشکریان فراوانی را با خود همراه کردند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: از همین رو مردمی که ادعای مسلمانی داشتند و سال ها تحت حکومت حضرت علی (ع) بودند و به خوبی امام حسین (ع) و خاندان پیامبر گرامی اسلام (ص) را می شناختند با وعده پست و مقام در مقابل فرزند پیامبر لشکرکشی کردند.

وی بیان داشت: دشمن برای اینکه بتواند مقاومت امام حسین (ع) را بشکند تاکیک های مختلفی را به کار گرفت که اولین آن ها تحت محاصره قرار دادن امام در بیابان و اقامت اجباری ایشان در مکانی بود که کسی نتواند به امام دسترسی پیدا کند.

آیت الله سلیمانی خاطر نشان کرد: دشمن برای شکستن مقاومت خاندان پیامبر (ص) از هیچ جنایتی فروگذار نکرد و پس از محاصره همه جانبه تاکتیک های تحریم آب، حمله و حتی کشتار زنان و کودکان را طراحی و اجرا کرد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در عرب رسم بود که رزمندگان به دور از خیمه ها با یکدیگر مبارزه کنند اما یزیدیان به یکباره به خیمه های امام حسین(ع) حمله کردند و برای همیشه در طول تاریخ این ننگ را برای خودشان به ثبت رساندند.

امام جمعه زاهدان گفت: حمله به کودکان، زنان و افراد سالخورده در هیچ دین، مذهب و مکتبی توجیحی ندارد و اگر هم حمله ای انجام شود باید افراد نظامی مقابل را مورد هدف قرار دهند اما سپاه یزید برای همیشه تاریخ این ننگ را به نام خود به ثبت رساند.

وی افزود: واقعه عاشورا فقط متعلق به شیعیان نیست و همه مسلمانان جهان باید به منظور حفظ اسلام از واقعه کربلا درس بگیرند و آن را الگوی زندگی خود قرار دهند تا در مقابل ظالمان ایستادگی کنند.

این همایش با حضور مادران به همراه کودکان شیرخواره ایرانشهری به منظور ترویج فرهنگ حسینی در نخستین جمعه محرم در حسینیه سیستانی های ایرانشهر با شور و نوای وصف نشدنی برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز