ورود ۱۱ هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۰۸:۴۶:۲۸
کد خبر: ۷۵۴۰۱۲
ورود ۱۱ هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه
دبیر ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون ۱۱ هزار زائر پاکستانی به‌نیت زیارت تربت امام حسین(ع) با عبور از مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام هاشم رعنایی، دبیر ستاد اربعین و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون ۱۱ هزار زائر پاکستانی به‌نیت زیارت تربت امام حسین(ع) با عبور از مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان شدند.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تنها دروازه ورود زائران پاکستانی به ایران و سپس زیارت تربت سیدالشهدا(ع) است، اظهار کرد: برخی از این زوار دارای ویزای دو ماهه هستند و پس از پایان مراسم پیاده‌روی اربعین به کشورشان بازمی‌گردند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان با اشاره به اینکه همه اقدامات جهت میزبانی از زائران انجام شده است، خاطرنشان کرد: گسترش دو هزار متری فضای زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان نیز تا حدودی دغدغه کمبود فضا را کم کرده است.

وی ادامه داد: سال گذشته قریب به ۷۰ هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد کشورمان شدند، اما آمار ثبت‌نامی نشان می‌دهد که امسال جمعیت زوار رشد چشمگیری داشته باشد.

رعنایی به مشارکت فعال مردم در میزبانی از زوار اشاره کرد و افزود: عزیزانی که قصد مشارکت در خدمت‌رسانی به زوار را دارند می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را به پایگاه‌های جمع‌آوری نذورات تحویل داده و کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۱۲۸/۹۴۰۱۵۰۰۱۲۳۲ واریز کنند.

 

نظر شما