امروز رخ داد ؛

تاکید استاندار بر استفاده از ظرفیت مرز دریایی به منظور واردات دام به سیستان و بلوچستان

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۰۸:۱۰:۲۱
کد خبر: ۷۵۵۷۹۸
تاکید استاندار بر استفاده از ظرفیت مرز دریایی به منظور واردات دام به سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان گفت‌: کسانی که در زمینه واردات دام تخصص و سرمایه کافی دارند، با استفاده از ظرفیت مرز دریایی اقدام به واردات دام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سید دانیال محبی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان که با هدف بررسی آخرین وضعیت واردات دام استان در استانداری برگزار شد گفت: سرمایه گذاری در استان سیستان و بلوچستان به سمت و سوی طرح‌های اقتصادی کوچک و زودبازده شکل گرفته است و سرمایه‌گذاران معمولاً به دنبال سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی هستند که سود آنی دارد.

وی انسان را محور توسعه دانست و اضافه کرد: توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه گذاران در طرح‌های مهم سرمایه گذاری کنند.

محبی افزود: در بحث واردات دام سرمایه گذاران این بخش به وارد کردن دام از کشور‌های همجوار بسنده می‌کنند در حالی که در کشور‌هایی مثل استرالیا، زلاند نو و برخی کشور‌های آفریقایی دام‌های فراوانی وجود دارد که سرمایه گذاران می‌توانند با استفاده از روابط تجاری با تاجران آن کشور‌ها از طریق مرز‌های دریایی نسبت به این کار اقدام کنند.

استاندار افزود: استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن مرز‌های طولانی خاکی و دریایی، ظرفیت تامین بخش عمده‌ای از گوشت مورد نیاز کشور را دارد.

وی افزود: برای تحقق این موضوع می‌طلبد که با پیگیری مستمر و با بکارگیری همه امکانات مسئله تخصیص ارز دولتی در دستور کار بانک مرکزی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان در این جلسه تاکید کرد: مسئله تخصیص ارز دولتی به منظور واردات دام از طریق سازمان توسعه تجارت ایران و بانک مرکزی توسط مسئولان مربوطه به طور جدی پیگیری شود.

گفتنی است میزان گوشت مورد نیاز مردم در کشور سالیانه یک میلیون و دویست هزار تن است که از این تعداد یک میلیون تن در کشور تولید می‌شود و ۲۰۰ هزار تن از طریق سایر کشور‌ها وارد می‌شود.

یادآور می‌شود استان سیستان و بلوچستان طی سال‌های اخیر توانایی تامین ۹۰ هزار تن از میزان ۲۰۰ هزار تن وارداتی را داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز