استاندار سیستان و بلوچستان:

۸۰ درصد مردم سیستان‌ و بلوچستان زیر خط فقر هستند

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۲:۰۲:۲۳
کد خبر: ۷۵۶۹۳۹
۸۰ درصد مردم سیستان‌ و بلوچستان زیر خط فقر هستند
استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: بیش از ۸۰ درصد مردم استان زیر خط فقر هستند و اختلاف طبقاتی در برخی نقاط استان بسیار فاحش است، بطوری که عده‌ای از امکانات اولیه یک زندگی نیز بی‌بهره هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دانیال محبی، استاندار سیستان‌وبلوچستان روز گذشته در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع پیش روی تولید استان، گفت:علی‌رغم همه ظرفیت‌های نهفته‌ای که در استان وجود دارد، مشکلات و محرومیت‌ها در این منطقه بسیار است و حوزه اقتصاد استان، آن‌گونه که باید، فعال نیست.

وی ادامه داد: معادن سیستان و بلوچستان هنوز به حد اکتشاف نرسیده‌اند، نزولات آسمانی در منطقه بسیار ناچیز بوده و این استان با معضل خشکسالی و کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کند، بنابراین نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

استاندار بیان کرد: کاهش نزولات جوی و تغییر اقلیم باعث از بین رفتن زمینه اشتغال در حوزه کشاورزی، دامداری و مهاجرت روستاییان و عشایر به شهرها شده است، از طرفی واحدهای تولیدی نیز با مشکلات مالی بسیاری روبه‌رو هستند.

وی افزود: برای جبران عقب ماندگی تاریخی سیستان و بلوچستان ضرروی است با اعمال ساز و کارهای مختلف، نظیر اعطای تسهیلات از ظرفیت‌های این منطقه برای رشد و توسعه آن بهره گرفت.

محبی اظهار کرد: برای رونق توسعه در استان، بانک‌ها باید در کنار واحدهای تولیدی بوده و آنان را یاری کنند، اما معمولا بانک‌ها تنها تسهیلات را پرداخت می‌کنند و بعد خود را کنار می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه برخی واحدهای تولیدی توان احیا نداشته و باید تصمیم دیگری برای آنان اتخاذ شود، ادامه داد: این واحدها پس از دریافت تسهیلات در بازپرداخت آن باز می‌مانند و این موضوع هم مشکلات آنان را بیشتر می‌کند و هم برای بانک‌ها مشکل‌ساز می‌شود.

استاندار با بیان اینکه رشد اقتصادی نیاز به زیرساخت‌های فرهنگی نیز دارد، افزود: در سیستان و بلوچستان سنت و مدرنیته رو در روی یکدیگر قرار گرفته و این مانع پیشرفت منطقه می‌شود.

محبی اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد مردم استان زیر خط فقر هستند و اختلاف طبقاتی در برخی نقاط استان بسیار فاحش است، بطوری که عده‌ای از امکانات اولیه یک زندگی نیز بی‌بهره هستند و برای رفع این مشکلات، نیاز به هم‌اندیشی در سطح گسترده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز