ضرورت جامع نگری در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۰۷:۰۰:۴۰
کد خبر: ۷۵۷۶۶۳
ضرورت جامع نگری در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری
سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری، اظهار داشت: در اجرای طرح بازآفرینی شهری استفاده از نظرات کارشناسی دقیق و جامع نگری همه ابعاد کار اعم از فرهنگی، اجتماعی و فنی ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری استان  به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس ستاد بازآفرینی شهری ایران و سایر اعضا در استانداری تشکیل شد.

 محبی در این جلسه گفت: مسئولان مربوطه تلاش کنند با تعامل و هماهنگی و با استفاده از تجارب گذشته کار را با دقت و به درستی انجام دهند.

 استاندار افزود: در اجرای هر طرح لازم است به صرفه اقتصادی و میزان اثرگذاری اجتماعی آن طرح توجه شود.

سید دانیال محبی افزود: تنوع قومی، مذهبی و فرهنگی در شهر زاهدان سبب شده تا معضلات و مشکلات حاشیه نشینی به نسبت دیگر شهرهای کشور بسیار بیشتر باشد به همین دلیل در بازآفرینی شهری و ارتقای کالبدی محلات هدف باید همه ظرفیت ها و شرایط فرهنگی، اجتماعی، انسانی و عمرانی را در نظر گرفت.

وی فرمانداران و شهرداران را محور اصلی ستاد بازآفرینی دانست و گفت: مسئولان شهرستانی باید در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری مسائل فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه نشین را با دقت بررسی و با استفاده از فراخوان عمومی از نظرات عموم مردم پروژه های مورد نظر را اجرایی کنند.

 استاندار با بیان اینکه انسان محور توسعه است، گفت: متاسفانه با به وجودآمدن سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه نشین این مسئله معکوس می شود و بعضا بروز انواع آسیب‌های اجتماعی را برای جامعه در بردارد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه گفت: ۱۳۵ پروژه در ۵ شهر پایلوت حاشیه نشینی استان در دست اجراست که برای تکمیل و بهره برداری از این طرح ها نیاز به تخصیص اعتبار به مبلغ ۳۹۸ میلیارد تومان می باشد.

 باقر کرد ادامه داد: اگرچه اضافه شدن به تعداد شهرهای هدف حاشیه‌نشینی مورد دلخواه ما نیست و اثراتی سوء به دنبال دارد اما خواستار الحاق شهرهای خاش سراوان و دلگان به شهر های هدف حاشیه نشینی هستیم.

معاون استاندار ضمن تقدیر از هم افزایی دستگاههای خدمات رسان استان در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های اولیه زندگی در مناطق حاشیه نشین شهر زاهدان، ابراز امیدواری کرد: در بودجه سال ۹۷ استان نیز همانند سال گذشته ۳۰ درصد اعتبارات عمرانی به منظور آبادانی مناطق حاشیه تخصیص یابد.

گفتنی است در این جلسه با الحاق و تصویب محله قاسم آباد زاهدان با جمعیت ۱۰۷۰۲ نفر و مساحت ۲۴۶ هکتار و محله کارخانه نمک با جمعیت ۳۳ ۳۰۷ نفر و مساحت ۱۸۲ هکتار به محلات هدف بازآفرینی و همچنین ایجاد دفتر تسهیل گری در محله قاسم آباد موافقت شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز