پنجمین همایش بین المللی قیام عاشورا در چابهار برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۱۰:۰۲:۳۳
کد خبر: ۷۶۲۳۷۶
پنجمین همایش بین المللی قیام عاشورا در چابهار برگزار می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دهم آبان‌ماه جاری پنجمین همایش بزرگ و بین‌المللی قیام عاشورا در چابهار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سلطانعلی میر در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد اظهار داشت: دهم آبان‌ماه جاری پنجمین همایش بزرگ و بین‌المللی قیام عاشورا در چابهار برگزار می‌شود این همایش در سطح کشور منحصر به فرد است و تاکنون بیش از 150 مقاله در مورد آن به دبیرخانه این همایش ارائه شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه موضوع پنجمین همایش بزرگ و بین المللی قیام عاشورا مربوط به کربلا است افزود: اولین باری که همایش بزرگ و بین المللی قیام عاشورا در دانشگاه شروع شد تصور اینکه این همایش در کشورهای مختلف مورد توجه قرار گیرد را هم نداشتیم اما این همایش امسال جنبه بین المللی پیدا کرده و قرار است از تهران و کشورهای دیگر نیز افراد در این همایش حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه چهلمین سال انقلاب اسلامی نزدیک است بر اساس رسالتی که دانشگاه در سیستان و بلوچستان دارد قرار است در هر ماه یک همایش علمی در سطح استان برگزار شود از این رو برای همه این همایش ها در سراسر کشور اطلاع رسانی‌های لازم انجام شده است که دانشگاه آزاد اسلامی نقش میزبانی را در این همایش‌ها خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر همایشی محوری در شهر زاهدان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد همچنین همایش گردشگری در آذر ماه به میزبانی دانشگاه برگزار می‌شود و با توجه به اینکه نسبت به استان ما نگاه آنطوری که باید باشد وجود ندارد و بسیاری از افراد شناخت درستی در مورد سیستان و بلوچستان ندارند این همایش قطعاً پتانسیلی برای معرفی چهره واقعی استان خواهد بود.

میر ادامه داد: همایش موعود گرایی و مهدویت یکی دیگر از همایش هایی است که به میزبانی دانشگاه برگزار خواهد شد و برنامه ریزی های لازم با نگاه تقریب مذاهب نیاز و ضرورت استان و همچنین اقتضائات جامعه انجام شده است.

وی عنوان کرد: نگاه به دانشگاه باید یک نگاه محور باشد و دانشجویان باید دانشگاه را حلال مشکلات خود بدانند از این رو باید از آموزش محور خارج و به سمت مسئله محور شدن حرکت کنیم تا بتوانیم به سطوح مختلف موفقیت دست یابیم.

وی با اشاره به رشد 30 درصدی دانشجویان دانشگاه آزاد در سال جاری گفت: برخلاف فرآیند موجود در کشور این افزایش را داشته ایم به طوری که در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی 80 هزار فارغ التحصیل و 30 هزار دانشجو مشغول به تحصیل دارد که این امر اقبال بلند دانشگاه را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه آزاد بعد از دانشگاه دولتی به نسبت مراکز غیرانتفاعی و علمی کاربردی بالاترین و بیشترین امکانات را دارد خوشبختانه 9 مرکز عالی نیز در شهرستان‌های قصرقند، کنارک، دلگان، دشتیاری، نگور، پیشین و بزمان را اندازی شده است.

میر اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که دانشجویان بنا بر امر تعلیم و تربیت، مبتنی بر آموزه های دینی اسلامی و متناسب با تراز انقلاب تربیت شوند.

وی در مورد لغو حضور اساتید پروازی در دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان اظهار داشت: با توجه به اینکه در گذشته با جمع عظیمی از اساتید پروازی و غیربومی مواجه بودیم بومی‌گرایی اساتید به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است چون حضور اساتید پروازی در استان بی حرمتی به اساتید بومی به شمار می‌رود و همچنین حضور نامنظم اساتید پروازی در استان سبب پایین آمدن کیفیت و کمیت تدریس به دانشجویان می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز