کشف یک دهنه غار در ارتفاعات سراوان/ زیستگاه امنی برای خفاش دم موشی و خزندگان در استان

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۰۹:۲۴:۱۰
کد خبر: ۷۶۳۷۶۶
کشف یک دهنه غار در ارتفاعات سراوان/ زیستگاه امنی برای خفاش دم موشی و خزندگان در استان
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از کشف یک دهنه غار در ارتفاعات سراوان خبر داد و گفت: این غار یکی از بهترین مکانها زیست خفاش دم موشی و همچنین زیستگاه امنی برای بعضی از خزندگان و بی مهرگان از قبیل مار و عقرب و سوسمار می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، وحید پورمردان در تشریح خبر فوق به اصحاب رسانه بیان کرد: محیط بانان حفاظت محیط زیست سراوان طی گشت وکنترل های مداوم خود درمناطق صعب العبور منطقه حفاظت شده جنگلی بیرک با همکاری و همراهی افراد بومی موفق به کشف وشناسایی یک دهنه غار در قسمت شمال شرقی منطقه مذکور شدند.

وی در تکمیل مطلب فوق با بیان اینکه ارتفاع این غار در قسمت دهانه حدود یک متر و امتداد آن به چهار متر می رسد، افزود: طول غار70 متر بوده و دارای دو دالان دو تالار و همچنین تعداد زیادی آویز و آویزه ها می باشد، همچنین کف و دیواره غار از جنس سنگ های آهکی بوده و تعداد دو قندیل به ارتفاع بیش از یک متر در کف غار قابل مشاهده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه این غار یکی از بهترین مکان های زیست خفاش دم موشی و همچنین زیستگاه امنی برای بعضی از خزندگان و بی مهرگان از قبیل مار و عقرب و سوسمار است، ادامه داد: در انتهای این غار آثاری از چشمه آب وجود دارد ولی به دلیل تداوم خشکسالی های اخیر متاسفانه درحال خشک شدن است.

گفتنی است منطقه حفاظت شده جنگلی بیرک دارای غارهای متعددی بوده که تعدادی از آنها توسط یگان حفاظت محیط زیست سراوان و پرسنل اجرایی این اداره کشف و شناسایی و به تبع آن معرفی شده اند اما باتوجه به صعب العبور و کوهستانی بودن منطقه همچنان مناطقی بکر و ناشناخته باقی مانده است که نیاز به شناسایی و معرفی دارد.

 

نظر شما