سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به تالاب هامون

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۱۰:۴۷:۳۵
کد خبر: ۷۶۴۳۱۳
سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به تالاب هامون
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اجرای برنامه‌های احیای تالاب هامون در کوتاه مدت از اولویت‌های کاری سازمان حفاظت محیط زیست است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عیسی کلانتری»، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در سفر به سیستان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: لزوم تغییر معیشتی مردم سیستان از کشاورزی به کاشت گلخانه باید مورد توجه باشد.

وی گفت: دولت در کارگروه‌های مختلف محیط زیست، تالاب هامون را بصورت ویژه در حال پیگیری دارد. بسیاری از ریزگردهای منطقه منشا خارجی دارد و باید موضوع تالاب هامون بین المللی مورد بررسی قرار گیرد.

معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: امروز از نزدیک مسائل زیست محیطی تالاب هامون مورد بررسی قرار می‌گیرد و در گزارشی ویژه در دولت بررسی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: خشک شدن هامون سبب شده تا گرد و غبار، طوفان‌های شن و گرمای طاقت فرسا مشکلاتی را برای مردم سیستان به وجود آورد.

عیسی کلانتری جهت بررسی اقدامات انجام شده در راستای احیای تالاب هامون و کاهش گرد وغبار منطقه سیستان امروز به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است. او در اولین ساعات سفر خود مرکز بازدید کنندگان هامون واقع در کوه خواجه  را افتتاح کرد.

تالاب هامون واقع در شمال سیستان و بلوچستان از رودخانه هیرمند آبگیری می‌شود. رودخانه هیرمند از کوههای بابایغما در مرکز افغانستان سرچشمه گرفته است و پس از طی افزون بر هزار کیلومتر به مرز ایران در منطقه سیستان و پس از آن در تالاب هامون سرازیر می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز