حضور آگاهانه بانوان در جامعه؛ عامل جلوگیری از سرخوردگی‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۰:۳۴:۱۸
کد خبر: ۷۶۴۷۵۰
حضور آگاهانه بانوان در جامعه؛ عامل جلوگیری از سرخوردگی‌ها
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اشتغال اعتماد به نفس زن را افزایش می‌دهد، گفت: حضور بانوان در جامعه باید همراه با آگاهی و شناخت از مشکلات باشد، در غیر این‌صورت نه تنها موفقیت نمی‌آورد، بلکه نتیجه‌ای جز شکست، سرخوردگی و یأس نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا ، فاطمه فاضلی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری امروز در جمع بانوان کارآفرین زاهدان، گفت: زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و علاوه بر آن، ظرفیت‌های نهفته‌ای دارند که می‌تواند جامعه را به سمت تعالی سوق دهد.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های اجتماعی زنان از دیدگاه اسلام مورد تاکید و توجه ویژه است و باید با عمل به توصیه‌های بزرگان دین از ظرفیت این قشر در تربیت فرزندان، همسرداری و حضور موثر در جامعه بهره برد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری افزود: حضور بانوان در جامعه باید همراه با آگاهی و شناخت از مشکلات باشد، در غیر این‌صورت نه تنها موفقیت نمی‌آورد، بلکه نتیجه‌ای جز شکست، سرخوردگی و یأس نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه اشتغال باعث افزایش اعتماد به نفس زن می‌شود، ادامه داد: کار آفرینی برای زنان جامعه، آرامش یک اجتماع را فراهم می‌کند و کارآفرینان خدمت بزرگی به جامعه انسانی می‌کنند.

فاضلی با اشاره به اهمیت آموزش بانوان علاقه‌مند به هنرهای دستی و کارهای فنی، اظهار کرد: آنچه که باید مهم باشد مدیریت صحیح و آموزش مطلوب نیروهای علاقه‌مند به این حوزه است تا بتوانیم صنعت‌هایی همچون خیاطی، آرایشگری و صنایع دستی را تبدیل به صنایعی در آمدزا برای زنان کنیم.

وی افزود: اجرای طرح توان‌افزایی، افزایش قدرت تحمل و حفظ سلامت روانی، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، ارائه تسهیلات اشتغالزایی، فعال‌سازی کانون‌های فرهنگی و اجتماعی و تقویت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه بانوان مورد توجه دولت است.

این مقام مسئول‌ همچنین بر برگزاری مداوم اینگونه نشست‌ها تاکید کرد و ادامه داد: آموزش نیروی انسانی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ارائه گواهینامه برای آنان می‌تواند به کیفیت کار هنرجویان و هنرمندان بیفزاید.

در این نشست مصوب شد کمیته‌ای متشکل از کارآفرینان تشکیل شود و در تورهای آموزشی استانی شرکت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز