اجرای ۲۷۰ برنامه بمناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۷:۳۱:۰۰
کد خبر: ۷۶۵۹۰۹
اجرای ۲۷۰ برنامه بمناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در سیستان و بلوچستان
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: 270 ویژه برنامه فرهنگی ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش از 26 مهر الی2 آبانماه در سراسر این استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ادهم کرد زابلی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار داشت: غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدا ، دیدار با استاندار و امامان جمعه ، تجلیل از ورزشکاران مدال آور، تجلیل از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان ،  برپایی رقابت های ورزشی وهمایش های مختلف و افتتاح طرح های ورزشی از مهمترین برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش در سیستان و بلوچستان است.

وی گفت : در حال حاضر سرانه ورزشی استان 44 سانتی متر است که با تکمیل101 طرح نیمه تمام ورزشی که در دست اقدام داریم این فضا به 53 سانتی متر خواهد رسید.

وی افزود: هم اینک بیش از 108 خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان تجهیز شده است که همزمان با هفته تربیت بدنی 45 خانه روستایی دیگر با اعتبار هر خانه بیش از 40 میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید .

کرد بیان کرد :  تعداد 40 زمین چمن مصنوعی در استان افتتاح شده است و تعداد 10 زمین دیگر در این هفته افتتاح خواهد شد و تا پایان امسال تعداد این زمینها به 100 زمین خواهد رسید.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با اشاره به دستاوردهای 40 سال انقلاب اسلامی در حوزه ورزش این استان گفت: اکنون با افتخار باید اعلام کنیم که پس از گذشت 40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی تعداد زمینهای ورزشی این استان از تعداد 12 زمین به 318 مورد افزایش یافته است.

وی گفت : در حوزه ورزش بانوان و آقایان فعالیتهای خوبی صورت گرفته واکنون 46 هیات فعال در استان داریم که دربخش آقایان 148 ورزشکار به تیم های ملی دعوت شده اند و تعداد 80 نفر در تیم ملی حضور داشته اند.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با اشاره به بزرگترین رویداد ورزشی استان بعد از انقلاب افزود : بیش از 600 ورزشکار در قالب کاروان ورزشی هامون تا مکران به عنوان بزرگترین کاروان ورزشی استان سیستان و بلوچستان 30 آبانماه به طرح المپیاد ورزشی استعدادیابی برتر کشور اعزام می شوند.

وی گفت: کاروان اعزامی به رقابت های طرح المپیاد ورزشی استعدادیابی برتر کشور متشکل از ورزشکاران 68 رشته ورزشی، بین سنین 12 تا 15 سال در 2 گروه دختران و پسران است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان به میزبانی کاروان استعداد یابی رشته بوکس اشاره کرد و افزود: نخستین دوره المپیاد استعداد های برتر بوکس کشور نیز 30 آبان به مدت 10 روز به میزبانی این استان در زاهدان برگزار می شود.

وی افزود : در این دوره از رقابت های کشوری 497 بوکسور نوجوان 12 تا 15 سال در سرسرای امام علی(ع) زاهدان به رقابت می پردازند  و بیش از 40  داور سرشناس کشور کار قضاوت این مسابقات را برعهده دارند.

کرد گفت : برگزیدگان هر رشته  از این طرح استعدادیابی برای شرکت در المپیک 2020 انتخاب خواهند شد.

مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به رشد چشمگیر حوزه جوانان بیان کرد : در سال 92 تعداد 3 سازمان مردم نهاد در استان وجود داشت که اکنون 88 سمن دارای اعتبارنامه در زمینه های مختلف مشغول فعالیت در استان هستند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز