دستگیری پزشک قلابی در ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۵:۰۵:۰۸
کد خبر: ۷۶۷۸۲۷
دستگیری پزشک قلابی در ایرانشهر
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: شخصی که خود را به‌ عنوان پزشک معرفی کرده بود در یکی از منازل روستاهای حاشیه ایرانشهر دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، کامران کردی اظهار کرد: درپی تماس تلفنی چند نفر از شهروندان به اداره نظارت بر درمان مطلع شدیم که در یکی از  منازل  روستاهای حاشیه شهر ایرانشهر، کارهای درمانی صورت می‌گیرد، که  با پایش محرمانه محل مورد نظر توسط کارشناسان نظارت بر درمان  شناسایی شد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر اضافه کرد: این افراد عموما همیشه در حال تغیر مکان طبابت هستند و شناسایی چنین افراد و مراکز به راحتی مقدور نیست و معمولا به دنبال شکایت مردم می توان آنها را شناسایی و برای پلمب این مراکز اقدام کرد.

کردی با بیان اینکه رونق کار این مراکز غیرمجاز به واسطه قیمت ارزان آنهاست، گفت: از مردم می‌خواهیم سلامت خود را فدای قیمت ارزان خدمات نکنند، زیرا در این گونه مراکز هیچگونه موارد بهداشتی رعایت نشده و خطر انتقال بیماری‌هایی از جمله ایدز و هپاتیت نیز وجود دارد

وی تاکید کرد: از طرفی به دلیل نداشتن حرفه و تخصص، مراجعان این افراد به طور معمول مجبور به مراجعه دوباره به پزشکان و متخصص می‌شوند که هزینه آنها طی این روند دو برابر می‌شود.

وی گفت: با گرفتن مجوز لازم از دادگستری شهرستان ایرانشهر ، و اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی شخص موردنظر دستگیر و برای گذراندن مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

دکتر کردی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تکرار موارد یاد شده، شهروندان در صورت دیدن موارد مشابه با اداره نظارت بر درمان معاونت درمان و کارشناسان نظارت بر درمان  شبکه بهداشت و درمان  شهرستان ها  تماس بگیرند.

گفتنی است در بازرسی از این مکان  35 قلم داروی قاچاق و مقادیری تجهیزات پزشکی کشف و ضبط شد.

 

نظر شما
پرونده ویژه