منابع خبری اسلام آباد؛

دو تبعه پاکستانی در پی تلاش برای ورود به خاک ایران کشته شدند

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۰:۲۹:۳۱
کد خبر: ۷۷۴۷۵۳
دو تبعه پاکستانی در پی تلاش برای ورود به خاک ایران کشته شدند
منابع خبری اسلام آباد از کشته شدن دو تبعه پاکستانی درپی تیراندازی مرزبانان ایرانی به جرم تلاش برای ورود غیرقانونی به خاک ایران و بازداشت 38 نفر دیگر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا، روزنامه های پاکستان صبح امروز (دوشنبه) نوشتند: دو تبعه پاکستانی که از ناحیه مرزی«پنجگور» واقع در ایالت بلوچستان در تلاش برای ورود غیرقانونی به خاک ایران بودند، در تیررس نیروهای مرزبانی ایران قرار گرفته و کشته شدند.
بر اساس این خبر، در جریان این تیراندازی، چهار تبعه دیگر نیز زخمی شدند.
شبکه خبری «جیو نیوز» پاکستان نیز امروز صبح در خبر دیگری اعلام کرد: 38 تبعه پاکستانی به جرم اقامت و یا ورود غیرقانونی به ایران بازداشت شده و از سوی مسئولان مرزی ایران در گذرگاه میرجاوه، تحویل مسئولان پاکستانی شدند.
مهاجرت غیرقانونی اتباع پاکستانی به ایران که موضوع تازه ای نیست، همواره مشکلاتی را برای دو کشور ایجاد کرده و گاهی این مهاجرت ها از مسیرهای خطرناک و با وسیله هایی غیرایمن، سبب شده است تا این افراد جان خود را از دست بدهند.
همه ساله تعداد زیادی از اتباع پاکستان که سعی می کنند به صورت غیرقانونی وارد ایران شوند، از سوی نیروهای مرزبان ایران دستگیر و اغلب به کشورشان بازگردانده می شوند.
این رویداد تقریبا هر ماه و گاهی چند بار در طول یک ماه اتفاق می افتد.
این مهاجران پس از ورود به ایران، معمولا سعی می کنند تا خود را به مرز ترکیه رسانده و از طریق ورود غیرقانونی به ترکیه و سپس یونان، خود را به اروپا برسانند اما در بیشتر موارد در خاک ایران یا ترکیه به دست نیروهای مرزبان و پلیس بازداشت می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز