انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی برای اولین بار در سیستان وبلوچستان

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۶:۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۷۷۴۳۸
انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی برای اولین بار در سیستان وبلوچستان
ژئوفیزیک هوایی به مساحت ۱۶ هزار کیلومتر مربع با سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد تومان در پهنه زاهدان – سفیدآبه سیستان وبلوچستان درحال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا، محسن اسماعیلی مدیر پروژه پهنه هوایی ژئوفیزیک زاهدان - سفید آبه در سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، اظهار داشت: توسط سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و برای اولین بار در استان سیستان و بلوچستان از تکنولوژی ژئوفیزیک هوایی در پهنه زاهدان – سفید آبه به مساحت ۱۶ هزار کیلومتر و با سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد تومان به جهت شناسایی مواد معدنی، استفاده می‌شود و این پروژه تا به رسیدن نتایج مد نظر در حال انجام است.

وی ادامه داد: جهت توسعه اکتشاف کانسار‌های پنهان فلزی و عمقی و شناسایی محدود‌های پر پتانسیل در سطح استان، عملیات ژئوفیزیک هوایی در پهنه زاهدان _. سفید آبه بر اساس تفاهمنامه‌ای که مورخ ۲۹ خرداد ۹۵ با سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) منعقد گردید در تاریخ ۱۱ خرداد سال ۹۵ از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت استان به این سازمان واگذار شد.

اسماعلی تصریح کرد: برداشت اطلاعات ژئوفیزیک هوایی درپهنه زاهدان - سفید آبه در حال انجام است و این درحالی است که از شروع عملیات ژئوفیزیک هوایی در کشور تا پایان سال ۱۳۹۲، یکصدو بیست هزار کیلومتر خطی، پرواز انجام شده که تا کنون به بیش از ۲۷۰ هزار کیلومتر خطی رسیده است.

وی افزود: جهت انجام پروژه، ایمیدرو با شرکت پیمانکار ژئوفیزیک در تاریخ ۳ مهر ماه ۹۵ قرارداد منعقد شد و از همان زمان جهت اجرای عملیات پرواز هوایی با بالگرد شروع به اخذ مجوز پرواز از نهاد‌های امنیتی استان نمود.

اسماعیلی در ادامه افزود: با پی گیری‌ها و تلا‌های مکرر نهایتا" مجوز در مهرماه ۹۶ برای پرواز صادر شد و بالگرد وارد فرودگاه زاهدان گردید و به دلیل برخی هماهنگی‌ها، نهایتا" پرواز بالگرد از تاریخ ۱۳ اسفندماه ۹۶ لغایت ۳۰ اردیبهشت ۹۷ انجام شد.

وی ادامه داد: با برداشت داده‌های ژئوفیزیک هوایی در این پروژه هم اکنون کار‌های پردازش و تعبیر و تفسیر داده‌ها در حال انجام است و با تکمیل تفسیر‌ها و مشخص شدن ژئوفیزیکی، با تلفیق با سایر لایه‌های اکتشافی (دورسنجی، ژئوشیمی، زمین شناسی) نهایتا" محدوده‌های امید بخش تا پایان سال ۹۷ معرفی خواهند شد.

لازم به ذکر است: از داده‌های خام ژئوفیزیک هوایی به عنوان داده‌های پایه در سایر موارد توسعه‌ای استان مانند سد سازی، لرزه نگاری، آبخیزداری و ... می‌توان استفاده کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز